Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Hyundai se letos zkraje roku přidalo na Světovém ekonomickém fóru k iniciativě Hydrogen Council, která si klade za cíl prosadit vodíková auta do praxe. Firma přitom patří k tradičním zastáncům tohoto druhu pohonu a s vodíkovými modely má bohaté zkušenosti. Coby koncepty nebo experimentální vozidla je vyvíjí již řadu let a patří v tomto ohledu na špičku v oboru.

Od roku 2013 dokonce Hyundai prodává vodíkový model ix35, který je momentálně dostupný zákazníkům na sedmnácti trzích. Právě toto auto by se mělo příští rok dočkat nástupce, který bude opět o hodně pokročilejší a praktičtější. Studie s až extrémně uhlazenými tvary inspirovanými přírodou a vodou, která je jediným odpadním produktem z vozu, naznačuje, jak bude toto auto vypadat. A to hlavně po technické stránce.

Fotogalerie

Hyundai slibuje, že nová vodíková technika je v porovnání s tou v ix35 o dvacet procent lehčí a dosahuje o deset procent vyšší účinnosti. Významným vylepšením prošly samotné palivové články, stejný výkon jsou schopné podávat při zhruba o třetinu menší velikosti než dosud. To samozřejmě dává prostor buď pro navýšení výkonu, nebo pro lepší uspořádání celého vodíkového systému. V autě tak například mohlo zbýt více místa pro lépe umístěné nádrže na vodík, což v důsledku výrazně vylepší dojezd.

Konkrétně se u tohoto konceptu hovoří o dojezdu až 800 kilometrů na jedno natankování nádrží vodíkem. To už je výtečná hodnota srovnatelná s moderními naftovými vozy, která by mohla pomoci překonat potíže se zatím velmi sporadicky rozsetými plnicími stanicemi.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Najdete na iDNES.cz