Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Hyundai se letos zkraje roku přidalo na Světovém ekonomickém fóru k iniciativě Hydrogen Council, která si klade za cíl prosadit vodíková auta do praxe. Firma přitom patří k tradičním zastáncům tohoto druhu pohonu a s vodíkovými modely má bohaté zkušenosti. Coby koncepty nebo experimentální vozidla je vyvíjí již řadu let a patří v tomto ohledu na špičku v oboru.

Od roku 2013 dokonce Hyundai prodává vodíkový model ix35, který je momentálně dostupný zákazníkům na sedmnácti trzích. Právě toto auto by se mělo příští rok dočkat nástupce, který bude opět o hodně pokročilejší a praktičtější. Studie s až extrémně uhlazenými tvary inspirovanými přírodou a vodou, která je jediným odpadním produktem z vozu, naznačuje, jak bude toto auto vypadat. A to hlavně po technické stránce.

Fotogalerie

Hyundai slibuje, že nová vodíková technika je v porovnání s tou v ix35 o dvacet procent lehčí a dosahuje o deset procent vyšší účinnosti. Významným vylepšením prošly samotné palivové články, stejný výkon jsou schopné podávat při zhruba o třetinu menší velikosti než dosud. To samozřejmě dává prostor buď pro navýšení výkonu, nebo pro lepší uspořádání celého vodíkového systému. V autě tak například mohlo zbýt více místa pro lépe umístěné nádrže na vodík, což v důsledku výrazně vylepší dojezd.

Konkrétně se u tohoto konceptu hovoří o dojezdu až 800 kilometrů na jedno natankování nádrží vodíkem. To už je výtečná hodnota srovnatelná s moderními naftovými vozy, která by mohla pomoci překonat potíže se zatím velmi sporadicky rozsetými plnicími stanicemi.




Nejčtenější



Další z rubriky

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz