Hyundai Genesis

Hyundai Genesis | foto: Hyundai

Hyundai chce pobít mercedesy nebo BMW. Grandiózní sedan přichází

  • 248
Že se Hyundai nechce smířit jen s výrobou cenové výhodných modelů základních kategorií, je známo delší dobu. První generace velkého sedanu genesis se ale pro jistotu prodávala jen v USA a na asijských trzích. Ta druhá, právě představená, se však bude prodávat i v Evropě.

S velkým sedanem se tak setkáme i na našich silnicích, minimálně v rukou jihokorejských manažerů, kterých v Česku působí hodně a top model jihokorejské značky si jistě rádi pořídí. Jinak to ale bude mít s odbytem na starém kontinentu Hyundai docela těžké, protože genesis budou pohánět jen silné benzinové motory a to je v Evropě komplikovaná motorizace.

Hyundai o problémech odbytu modelů, které se vymykají běžné produkci, ví své. Taktéž genesis ale ve verzi kupé je v prodeji již několik let. A velký hit to není, Hyundai vozy z evropských trhů nedávno stáhl.

Navíc se stačí podívat na inzertní servery třeba do Německa, kde mírně ojeté genesisy pořídíte již za 400 000 korun a zcela nová auta v doprodeji koupíte pod 540 000 korun s dvoulitrovým turbomotorem a jen o něco dráž s šestiválcem. Původně přitom základní verze auta stála přes 750 000 korun.

I z toho je zřejmé, že v segmentu sportovních a prémiových aut to mají mimoevropské značky těžké a o to víc, pokud v těchto segmentech v Evropě zatím nemají silnou pozici. Ale třeba za pár let a o několik generací dál může být situace jiná. Navíc Hyundai nemá na jiných kontinentech s odbytem v prémiovém segmentu problémy, takže prodeje v Evropě pro něj rozhodně neznamenají zastavení vývoje a omezení nabídky.

Ještě Hyundai nebo už jen Genesis?

Zatím je nový sedan představený jako Hyundai Genesis, kde je jméno Genesis použito jen jako modelové označení. Jenže na samotném autě už je všude jenom označení genesis a logo Hyundaie zde nenajdeme. Je tedy docela pravděpodobné, že se Hyundai pomalu pokouší vytvořit vlastní prémiovou značku po vzoru japonských automobilek (Infiniti, Lexus, Acura).

Hyundai Genesis v druhé generaci je pořádný kus auta. Do pětimetrové celkové délky mu chybí pouhý jeden centimetr a naopak třímetrový rozvor o jeden centimetr překonává. Solidní je i šířka 1,89 metru, prostě reprezentativní sedan, jak se patří. K tomu je potřeba přičíst velmi majestátní proporce v nové generaci fluidního designu.

Auto vypadá velmi moderně, výhrady nemůžeme mít ani k mohutné přední masce ani proti tvaru pontonu nebo ztvárnění zadních partií. Ty tam jsou bezpohlavní a i na svou dobu archaické partie dřívějších velkých sedanů Hyundaie, jakými byly modely Grandeur nebo XG350 v minulém desetiletí. Hyundai se na špičku dotáhl nejenom po stránce techniky, ale i designu. Jen prostě není snadno identifikovatelný jako prémiové modely německých značek. Na to bude jihokorejský výrobce ještě nějaký ten pátek potřebovat.

Hyundai Genesis

U novinky se navíc nesoustředil jen na vnější vychytávky, jako jsou bixenonové světlomety a zbylá světla v kompletně LED technologii. Samozřejmostí jsou i asistenti pro jízdu v pruzích nebo informující o autech v mrtvém úhlu zrcátek. Hyundai zapracoval i na novém řízení s proměnlivým účinkem a na trakční kontrole. V nabídce bude i samočinné parkování nebo dálkové otvírání dveří a startování.

Zcela nový je interiér, kde zákazníci najdou lepší materiály a lépe zorganizovaná ovládací tlačítka. Auto bude navíc vybaveno novým komunikačním systémem Blue Link s přímým propojením na mobilní telefony i nové typy přístrojů jako třeba chytré brýle Google Glass. Což je docela pikantní, protože v USA právě probíhá debata o legálnosti nošení těchto brýlí při řízení.

Hyundai Genesis

Pro evropské zákazníky bude ale asi nejpodstatnější informace o pohonných jednotkách, které se do auta zatím dostanou. Zatím však není jasné, jestli na všech trzích budou dostupné všechny uváděné motory. V každém případě všechny motory spalují benzin, tři mají šest válců a vrcholný pětilitrový motor má válců osm.

Equus je největší

Genesis není největším sedanem Hyundaie. Na vybraných trzích prodává ještě majestátnější sedan equus. Ten na délku měří 5,15 metru, rozvor má hodnotu 3,05 metru a jedinou pohonnou jednotkou je pětilitrový osmiválec. V USA stojí equus minimálně 60 000 dolarů, což jej řadí mezi superprémiová auta.  

Základní třílitrový šestiválce má výkon 189 kW, druhý v řadě s objemem 3,3 litru poskytuje 207 kW a nejsilnější šestiválec s objemem 3,8 litru má výkon 232 kW. Vrcholný model 5.0 V8 Tau poskytne svým majitelům 312 kW. Osmiválec bude mít poháněná jen zadní kola, u některých šestiválců bude k mání za příplatek pohon všech kol.

Všechny modely budou mít osmistupňové automatické převodovky a atypickou maximální rychlost. Vyjma základního modelu pojedou maximálně 240 kilometrů za hodinu. Špičkový osmiválec pak zrychlí na stovku za 5,4 sekundy, což je slušný kvapík.

V USA bude cena začínat pod sumou 40 000 dolarů (v přepočtu bez daně asi 800 000 korun). Novinka se v USA začne prodávat ještě na jaře jako modelový rok 2015. Do Evropy dojede Hyundai Genesis až po polovině roku a zatím není jasné, jestli na všechny trhy nebo jen na některé vybrané. Cena by pak měla začínat zhruba na hranici jednoho milionu korun.