Hyundai Getz: hlučnější motor, jízda na jedničku

  • 46

hodnocení iDNES 4/5

Malý Hyundai to tedy nemá lehké a o přízeň uživatelů se musí prát především s domácí prodejní jedničkou Škodou Fabia, ale i s dalšími úspěšnými vozy jako jsou Peugeot 206, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Renault Clio, Toyota Yaris, Ford Fiesta nebo Citroën C3.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Zvětšovat interiér malých aut, dávat do nich úsporné, a přitom živé motory, vybavit je pasivní bezpečností a vystihnout vzhled tak, aby oslovila menší rodinu, městského samotáře i pár v důchodovém věku - to je trend, který se pokusila naplnit i korejská automobilka.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Hyundai Getz 
na inzertním portálu www.automodul.cz

Getz je určitě nejsilnějším konkurentem fabie na tuzemském trhu. Pro něj hraje nízká cena, nenáročný provoz s průměrnou spotřebou paliva a nadprůměrné jízdní vlastnosti. Proti je hlučnost motoru ve vyšších otáčkách, vyšší nákladová hrana kufru nebo chybějící dieselový motor v nabídce.

Hyundai má přední nápravu typu McPherson s olejovými tlumiči, zavěšení zadních kol je řešeno dvojitou torzní tyčí s plynovými tlumiči. Brzdy jsou na přední nápravě kotoučové s vnitřním chlazením, na zadní nápravě bubnové. Hřebenové řízení je ve všech verzích doplněno posilovačem a možností nastavení výšky volantu.

VNĚJŠÍ VZHLED

Při čelním pohledu upoutá pozornost maska chladiče, která není řešena klasickou mřížkou, ale pouze linkou s centrálně umístěným znakem automobilky. Opticky rozměrné, do velkého úhlu otevíratelné dveře prozrazují pohodlné nastupování a vystupování z automobilu, zatímco páté dveře upoutají pozornost výrazným madlem nad tabulkou registrační značky.

INTERIÉR A KUFR