Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Grandeur: Jistě, pane řediteli

  8:38aktualizováno  8:38
Ambice korejských automobilek neznají hranic. Nový obrovský sedan Hyundaie není velký jen rozměry, ale i jménem. Chce automobilka jménem nástupce modelu XG naznačit, že by se o něj měli zajímat i evropští politici? Jméno Grandeur přináší prostor pro nejrůznější myšlenky...

Hyundai už obsadil téměř všechny automobilové segmenty, jen mezi velkými limuzínami pro pány ředitele to korejské automobilce moc nevycházelo.

S grandeurem chce automobilka ve vybrané společnosti vystupovat rázněji.

Auto se blyští chromem a už na první pohled dává na odiv svou důstojnost a nadřazenost.

Klasiky se nebojíme

"Šéfovské" auto klasického střihu je tříprostorové. Hyundai si na tomto poli prozatím neodvažuje experimentovat, a tak stál v Ženevě na stánku automobilky čistokrevný sedan.

Přední část odkazuje na menší sonatu, jejíž nová generace se představila na podzim v Paříži. Při pohledu zboku zaujme velká plocha oken. S ladnou vlnou střechy si rozumí výrazné svaly blatníků. Nejosobitější částí grandeuru je záď amerického střihu. Pozvolně klesající víko kufru a úzká linie zadních světel auto opticky rozšiřují.

Až budete měřit garáž pro velký grandeur, počítejte, že do ní budete parkovat s 4895 mm dlouhým, 1845 mm širokým a 1490 mm vysokým autem. Na 2,78 metrech rozvoru náprav si cestující vpředu i vzadu natáhnou nohy (oproti předchůdci mají ti vzadu 7 centimetrů místa k dobru) a ještě s sebou poberou 470 litrů nákladu, který uloží do kufru.

O pohodu na palubě potažené kůží a vyložené dřevem se stará dvouzónová klimatizace, kvalitní audiosoustava a další nezbytnosti. Když přestanou 17palcová kola obutá do botek 235/55 poslouchat pokyny řidiče, zasáhne stabilizační systém ESP a další elektroničtí hlídači, hodní vlajkové lodi 21. století.

Panna nebo orel?

Z nabídky motorů si vyberou příznivci nafty i benzinu. Vybírání to bude jednoduché: buď a nebo. Šestiválcový "benzíňák" s objemem 3,3 litru požene grandeur 233 koňskými silami (171  kW), maximální kroutící moment 304 newtonmetrů přetaví v sílu pohánějící přední kola pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Stejná převodovka bude spolupracovat i s common-railovým turbodieselem 2,2 litru, který nabídne 145 koní výkonu (107 kW). Na jeho příchod pod kapoty grandeurů ale bude třeba chvíli počkat.

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Autoři: ,






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.