Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S mrňousy není amen. Hyundai i10 bude jednoduché, normální, až stokoňové

  15:00
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Na autosalonu ve Frankfurtu ukázala automobilka Hyundai už předem ohlášenou nejmenší novinku: novou generaci modelu i10. Miniauta přitom dnes patří k ohroženým druhům, paradoxně kvůli emisním požadavkům.
Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Hyundai

Hyundai ale trochu odvážně nabídne v této třídě zákazníkům běžný vůz, jaký očekávají. A to dokonce s výbavou vyšších tříd a brzy i ve sportovním provedení.

Volkswagen svou malou řadu New Small Family, kam patří i Škoda Citigo, převedl letos kompletně na elektřinu. Budoucnost kolínských trojčat je poté, co celý podnik TPCA převzala Toyota, také vcelku nejistá, byť japonská značka slibuje pokračování. Malé Fiaty se moc neprodávají, výjimkou je letitá a dnes už legendární pětistovka s pandou: i u těchto modelů je ale budoucnost elektrická. Smarty přešly na elektřinu už dříve a budoucnost modelu ForFour a příbuzného Renaultu Twingo je opět nejistá. Další generace nejspíš nebude.

A tak bychom mohli pokračovat ještě u zbytku těch několika modelů třídy nejmenších vozů. Paradoxně je „dusí“ emisní limity, které dnes vyžadují stále složitější řešení pro snížení produkce škodlivin a zároveň CO2. A právě CO2 je u těchto aut největší problém: malá a levná auta si nemohou dovolit drahé systémy pro snížení spotřeby, hybridizaci a další technické vychytávky u nich zákazníci nejspíš nejsou ochotni zaplatit. A tak emise malých aut, která dříve snižovala flotilový průměr, dnes automobilkám nepomáhají, protože velké plug-in hybridy umí tabulkové hodnoty dostat níže.

Z klasických malých aut je tak ohrožený druh. Běžného českého zákazníka to moc nepálí, nejmenším autům nikdy Češi nevěnovali příliš velkou pozornost. Minivozy do města tu nejsou tak důležité a zákazníci si raději připlatí za auto segmentu B, tedy vůz velikosti Fabie. Na druhou stranu slábnoucí nabídka v tomto segmentu přidělává některým zákazníkům vrásky: někdo prostě chce malé auto, které se snadno parkuje. Minivozy jsou také populární ve flotilách, kde se používají třeba pro kurýrní rozvážku zboží.

Malá novinka

Jednu z mála čerstvých alternativ teď představila automobilka Hyundai. Její nová generace i10 je přitom na první pohled běžné malé auto, jak ho známe: bez elektrifikace, bez složitých řešení, která stejně zákazníci nechtějí. Zůstává malé, přitom se opět chlubí tím, že je dospělejší než kdy předtím. Poprvé jsme si ho mohli důkladněji prohlédnout na stánku Hyundai na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu.

Nová i10 zaujme rovnou svým vzhledem. Minivozy se ve většině případů snažily zaujmout svěžím designem a ani toto není výjimka. U Hyundai sáhli k nové rozměrné masce chladiče, která má odkazovat na koncept Le Fil Rouge a také styl, který nasadila nová Sonata. Nám to zároveň trochu připomíná dnes už legendární řešení Aston Martinů a také inspiraci tímto stylem u Fordu, jen i10 dostala trochu šibalský škleb masky. Autu to opravdu sluší, design je výrazný, přitom podle nás nijak přehnaný.

Zajímavostí je, že i10 bude k dispozici i ve variantě N-Line, tedy se sportovním designem a několika sportovními doplňky. Tato verze má vlastní řešení masky, která je trochu agresivnější a používá jinou sadu světlometů pro denní svícení. I existence N-Line verze ukazuje, že se i10 chce posunout směrem k dospělejším vozům.

Hyundai i10

Dospělá výbava

Více se to však ukazuje uvnitř. I tady se snaží design být sice trochu hravý, ale to hlavně proto, aby zamaskoval použití levnějších materiálů a tvrdých plastů. Velké plochy by daly vyniknout podstatě materiálu, lomené linie a zajímavé tvary trochu odvádí pozornost. Zpracování jako takové je přitom kvalitní a Hyundai tu například používá kompletní výplně dveří a palubní desku, nenechává v interiéru prostor plechům karoserie, jako tomu bývá u konkurence.

Nová i10 překvapí vnitřním prostorem: ten je opravdu solidní, i vzadu je pro kolena docela dost místa a 185 centimetrů vysoký redaktor s hodně dlouhým trupem tu hlavou o strop škrtá. I zavazadlový prostor s objemem 252 litrů je nadstandardní: ano, opět je trochu hlubší, ale tvar je pravidelný a dobře využitelný, nechybí zadní dělená sedadla. i10 tak bude vcelku praktické auto. Z hlediska rozměrů se přitom bude dále dobře parkovat, délka 3 670 mm znamená, že je to stále prcek. Šířka narostla na 1 680 mm, což dává trochu více místa ramenům cestujících, výška 1 480 mm znamená, že auto už nepůsobí jako přehnaně úzké a vysoké. Proporce se celkově zlepšily.

Hyundai i10 na autosalonu ve Frankfurtu

Hlavním trumfem i10 ovšem bude výbava. Ta ale zároveň nejspíš znamená, že ceny nebudou tak nízko, jak jsou zákazníci zvyklí. Do novinky půjde objednat téměř cokoli, na co jsou zákazníci zvyklí z vyšších tříd: infotainment s dotykovým displejem bude mít funkce Android Auto a Apple CarPlay, časem získá i telematické funkce Hyundai BlueLink, které umožní ovládání auta na dálku (odemykání, zamykání, možná startování a pár dalších drobností) přes mobilní telefon.

Zároveň tu budou veškeré možné asistenční systémy, Hyundai se chlubí nejširší nabídkou v tomto segmentu – což není nic složitého, ale opět to ukazuje posun i10 směrem k dospělejším autům. Minivozu prostě nic nechybí, tedy pokud si za to zákazník zaplatí.

Až sto koní

Jako jeden z mála malých vozů půjde i10 koupit i s automatickou převodovkou. Tedy, nejde o klasický automat, je to robotizované ústrojí, ale uživatelé to moc řešit nemusí, jednoduše se obejdou bez spojkového pedálu.

Co se motorizací týče, i jejich výčet bude vcelku bohatý. Základem bude litrový tříválec s výkonem 67 koní, druhou volbou čtyřválec 1.2 o výkonu 84 koní. Výroba novinky začne v listopadu, tehdy bychom se mohli dozvědět ceny, na trhu bude vůz na přelomu roku. Dynamičtější provedení i10 N-Line pak přijde zhruba v březnu příštího roku a u něj se mohou zákazníci těšit i na další motorizaci: kromě motoru 1.2 MPi totiž půjde objednávat i tříválec 1.0 T-GDI, který díky přeplňování dává výkon 100 koní. To by z malé i10 mohlo dělat překvapivě zábavné auto.

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...