Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai i20: korejská novinka míří do revíru fabie

  14:05aktualizováno  14:05
Nejnovější konkurent Škody Fabia včera vyrazil z pařížského stánku, kde zavřel letošní autosalon, na silnice. K mání bude od jara příštího roku.

Hyundai i20 Blue | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hyundai zdůrazňuje, že nástupce úspěšného getze je postaven přesně podle gusta evropských zákazníků. Design tedy dostalo na starost centrum, které sídlí v německém Rüsselheimu.

Nový hyundai má oproti getzu větší rozvor. 253 centimetrů namísto stávajících 246 zajistí více místa pro posádku v podélném směru. i20 odveze v kufru až 295 litrů věcí.

Nabídka motorů bude mít sedm položek. S pětistupňovými manuálními převodovkami budou spolupracovat benzinové motory 1,2 (78 koní), stokoňová 1,4 a 1,6 s maximálním výkonem 126 koní. Pět stupňů budou mít i skříně spřažené s turbodiesely 1.4 CRDi ve výkonových verzích se 75 a 90 koňmi.

Šestistupňové převodovky dostane naftové  1,6 CRDi se 115 a 128 koňmi. Časem ještě přibude "ekologická" verze i20 i-blue, která bude šetřit palivo a životní prostředí. Snížená světlá výška, vylepšená aerodynamika a pneumatiky s menším valivým odporem zajistí, že Hyundai i20 s motorem 1,4 CRDi (90 k) vystačí na sto kilometrů kombinované jízdy s 3,8 litru nafty. "Šetřivá i20" také dostane systém ISG, který vypíná motor při čekání na zelenou nebo v koloně.

V Paříži se představila prozatím jen pětidveřová verze i20, začátkem příštího roku se prý dočkáme ještě třídveřové varianty.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.