Hyundai i20 Blue

Hyundai i20 Blue | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hyundai i20: korejská novinka míří do revíru fabie

  • 16
Nejnovější konkurent Škody Fabia včera vyrazil z pařížského stánku, kde zavřel letošní autosalon, na silnice. K mání bude od jara příštího roku.

Hyundai zdůrazňuje, že nástupce úspěšného getze je postaven přesně podle gusta evropských zákazníků. Design tedy dostalo na starost centrum, které sídlí v německém Rüsselheimu.

Nový hyundai má oproti getzu větší rozvor. 253 centimetrů namísto stávajících 246 zajistí více místa pro posádku v podélném směru. i20 odveze v kufru až 295 litrů věcí.

Nabídka motorů bude mít sedm položek. S pětistupňovými manuálními převodovkami budou spolupracovat benzinové motory 1,2 (78 koní), stokoňová 1,4 a 1,6 s maximálním výkonem 126 koní. Pět stupňů budou mít i skříně spřažené s turbodiesely 1.4 CRDi ve výkonových verzích se 75 a 90 koňmi.

Šestistupňové převodovky dostane naftové  1,6 CRDi se 115 a 128 koňmi. Časem ještě přibude "ekologická" verze i20 i-blue, která bude šetřit palivo a životní prostředí. Snížená světlá výška, vylepšená aerodynamika a pneumatiky s menším valivým odporem zajistí, že Hyundai i20 s motorem 1,4 CRDi (90 k) vystačí na sto kilometrů kombinované jízdy s 3,8 litru nafty. "Šetřivá i20" také dostane systém ISG, který vypíná motor při čekání na zelenou nebo v koloně.

V Paříži se představila prozatím jen pětidveřová verze i20, začátkem příštího roku se prý dočkáme ještě třídveřové varianty.