Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

aktualizováno 
Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.

Hyundai i30 Combi | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Když jedete s rodinným kombíkem k moři nebo na chalupu, je velikost kufru na prvním místě. Ještě nedávno v kompaktní třídě kralovala Škoda Octavia, konkurence jen zdáli přihlížela. Pak ostatní pochopili a postupně se vyrojila řada soupeřů s obdobně velkými kufry: Peugeot 308, Honda Civic, Toyota Auris. A také Hyundai i30. Vzadu odveze jen o osm litrů věcí méně než oktávka.

Zavazadlový prostor má objem 602 litrů. Pod podlážkou je skrytý velký vyjímatelný organizér, a pod ním dokonce ještě dojezdová rezerva.

Hyundai i30 Combi
Hyundai i30 Combi

Dobrá cena

K testu jsme vyfasovali třicítku s motorem 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW, tedy druhým turbobenzinem v hierarchii; začíná se na 1.0 T-GDI 88 kW. Naše motorizace přijde na minimálně 455 tisíc korun, což je o dvacet tisíc méně, než za podobně motorizovanou octavii. Hyundai chce totiž hned při zahájení prodeje zaujmout poměrem cena/výkon. Zavedl kvůli tomu výbavu pojmenovanou Best of Czech, která s litrem začíná na 385 tisících korun. Tomu mohou konkurovat jen tři rivalové: Ford Focus, Opel Astra a superlevná Dacia Logan, která však loví mezi nenáročnými řidiči.

Hyundai ovšem nabízí to, co nikdo z dražších soupeřů: asistenční systémy v základní výbavě. Takže oproti třeba Škodě Octavia (438 tisíc) či Peugeotu 308 (420 tisíc) a dalším rivalům vyjmenovaným v úvodu bude elektronika třicítky řidiče hlídat, zda nevyjíždí z pruhu, udrží mezi čarami sama volant, zabrzdí sama před překážkou a také třeba přepne dálková světla. O komfortní výbavě ani nemluvě, tu má také i30 hned v základu.

Hyundai i30 Combi

Jízda na úrovni

Podezíravější čtenáři-pamětníci možná zbystří a řeknou si, že to už tady přece bylo. Korejské automobilky už třeba před 15 lety uměly nabídnout velkou porci výbavy, nacpanou ovšem do jízdně podprůměrných vozů s diskutabilní kvalitou zpracování.

Třicítka je v tomto směru mimo podezření. Už předchozí generace byla vyrobená festovně, ta současná k tomu přidává i precizní dílenské zpracování interiéru a bezproblémovou ergonomii ovládacích prvků, ale také exteriéru.

U auta nás ovšem nejvíce zajímá, jak jezdí. A ani v tomto ohledu žádné zklamání nepřichází – i30 se na silnici chová jako dospělý moderní vůz, v podstatě k nerozeznání od německé nebo japonské konkurence. Podstatná výtka se na něm hledá jen velmi těžko.

Dobrá spotřeba

Sto deset kilowattů výkonu přeplňované benzinové 1.4 úplně stačí pro svižnou jízdu v plném obsazení. I na dálnici se dá agilně předjíždět. Na dálničním limitu motor točí jen 2 600 otáček, což pomáhá nízké spotřebě.

Po týdenním testu jsme se zastavili na průměru rovných sedm litrů, což není vzhledem k režimu město/dálnice špatné. Motor je dobře sladěn se sedmistupňovým automatem DCT.

Dvouspojková převodovka se chová jako všechny jejího druhu: při rozjezdu a při couvání maličko poškubává, podřazení občas cítíte jako trhnutí, ale nic dramatického, je to stejné jako u konkurenčních převodovek této konstrukce. Výhodou je, že tento typ převodovky nemá zvýšené nároky na palivo, umí i inteligentně podřazovat a brzdit motorem.

Fotogalerie

Pochválit je třeba komfortní nastavení podvozku, což je disciplína, kterou dnes mnozí opomíjejí. I na relativně nízkých sedmnáctipalcových kolech i30 velmi hezky tlumí rozbité cesty a díky víceprvkové nápravě záď ani v prudce projetých zatáčkách neodskakuje.

V základu jsou pak vyšší 15“ litá kola, která podvozek učiní ještě komfortnějším a houpavějším. Když mluvíme o kolech, jedinou znatelnou slabinou je nedostatečné odhlučnění podběhů – valivý hluk zespoda je dost slyšet, což je v kontrastu s perfektním odhlučněním motoru, o němž ve většině rychlostí vůbec nevíte.

V kabině se nám hodně líbí displej navigace v podobě tabletu umístěného vysoko v zorném poli řidiče, což vídáme spíše u dražších vozů. Chválíme bílé podsvícení budíků i povedený volant s intuitivním ovládáním všech prvků. A také samostatná tlačítka vlevo od něj, zapínající asistenční systémy. Občas zlobí jen bezklíčové odemykání – nepozná klíč schovaný v kapse.




Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Nové Polo v testu: Je tak dobré, že konkuruje Jeho Veličenstvu Golfu

Volkswagen Polo

Polo je (staro)novým idolem kategorie malých vozů – podle nás to nejlepší, co můžete v této třídě koupit. A za slušné...

Mercedes-Benz X: terénní pick-up s japonským původem

Mercedes-Benz X

Novou třídou X vstupuje stuttgartská automobilka do segmentu terénních pick-upů, kde dosud neměla svého zástupce....

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Porsche 911 3,8 Carrera S...
Porsche 911 3,8 Carrera S...

r.v. 2013, naj. 42 200 km, benzín
2 250 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz