Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

aktualizováno  10:37
Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve slezských Nošovicích.

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Designér auta Thomas Bürkle ho tedy raději označuje jako pětidveřové kupé. „Kupé dnes není definováno počtem dveří, ale siluetou a emočním nábojem,“ myslí si Bürkle.

Novinka má být ozdobou nabídky modelové řady i30, dali ji sportovní šmrnc a eleganci a z nabídky motorů vypustili základní pohon (atmosferická 1,4), takže minimálně má vždycky 110 koní. Výhodou je velký 450litrový kufr, který je dobře přístupný, protože se jeho víko otevírá i se zadním oknem.

Designér Thomas Bürkle s Hyundaiem i30 Fastback

Designér Thomas Bürkle s Hyundaiem i30 Fastback

Fastback je o tři centimetry nižší než základní hatchback a kombík (který v Česku tvoří většinu prodejů i30) a se 446 centimetry délky mezi ně přesně pasuje (hatchback 434 cm, kombík 459 cm); stejně to má být také s cenovkou, která bude představena se zahájením prodeje, které je naplánované na středu 22. listopadu. První cena by se měla pohybovat v rozmezí 430 a 455 tisíc korun.

„Fastback je unikátní typ karoserie v této kategorii,“ říká Marek Trešl z českého zastoupení Hyundaie. „Je to splněný sen,“ komentuje Thomas Bürkle. Podle něj dostali designéři při práci na modelu i30 zadáni vymyslet, který druh karoserie by nahradil třídveřový hatchback, ten tvořil původně základní provedení modelu. Pětidveřové kupé má být naopak jedním z vrcholů stěžejní řady značky na evropském trhu, Hyundai si maluje, že by mohlo tvořit až třetinu prodejů i30.

Fotogalerie

Nová karosářská verze je o dva a půl centimetru nižší a má o půl centimetru sníženou světlou výšku. Kromě nové zádi s výrazným křídlem na hraně kufru (prý opravdu vylepšuje aerodynamiku) má lehce přemodelovanou příď, interiér zůstal beze změn, do nabídky ovšem přibyly nové barevné kombinace čalounění.

„Využili jsme toho, že i30 má dlouhou příď a přední sloupek posunutý vzad, což ladí se siluetou kupé,“ popisuje Bürkle. „Hlavní jsou proporce: svalnaté tělo a nízké prosklení kabiny,“ vysvětluje designér. „Na zadních blatnících jsme přidali na objemu a zostřili jsme příď,“ dodává a vyzdvihuje tvarování zádi, které dává autu atletický postoj.

Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback

Fastback dostává o palec větší kola než zbytek nabídky, základem jsou šestnáctipalcové ráfky, největší jsou osmnáctky. Nové provedení také dostalo přitvrzený podvozek (tlumiče jsou o 15 procent tužší).

Do prodeje odstartuje fastback prozatím se dvěma turbobenzinovými motory: 140koňovým čtyřválcem 1,4 litru a 120koňovým litrovým tříválcem. Příští rok nabídku doplní turbodiesel 1,6 litru s výkonem 136 koní a 300 kroutícími newtonmetry, který bude splňovat novou ekonormu Euro6c na hladinu vypouštěných emisí NOx díky kombinaci systému SCR se zachytávacím katalyzátorem.

Marek Trešl ještě prozradil, že na příští rok je připravené představení také fastbacku v provedení N, což znamená sportovní ladění a až 275koňový turbodvoulitr.

Motory jsou spojené s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který si Hyundai sám vyvinul a vyrábí.

Do konce roku se podle Petra Vaňka, mluvčího nošovické továrny, má vyrobit 3500 fastbacků; to je jedno procento letošní produkce fabriky. Jedenáct set aut objednali čeští dealeři, největšími exportními trhy fastbacku jsou aktuálně Velká Británie, Německo, Španělsko, Francie, Itálie nebo Irsko.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.