Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový hyundai z Česka je venku, i30 vypadá stále evropštěji

  16:30aktualizováno  16:30
Hyundai je korejská automobilka pevně usazená v Evropě. Má tu vývojové centrum, má modely zaměřené a vyráběné přímo na evropské zákazníky a taky přetahuje zavedeným značkám kromě zákazníků designéry. V Nošovicích vyráběný konkurent octavie nebo Peugeotu 308 se představuje ve třetí generaci. A vypadá stále evropštěji.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

První a druhá generace i30 na asijský původ značky pár pokroucenými linkami ještě odkazovala (i když tu druhou maloval bývalý designér BMW - čtěte zde). Tvary třetí generace i30 už jsou úplně poevropštělé a stále bližší teutonsky střídmému designu. Ne nadarmo sedí designéři Hyundaie v Rüsselsheimu.

Hyundai i30

Linky karoserie jsou strohé, jak to vyznává německá konkurence. Výrazná je příď, záď je zajímavě členěná horizontálními linkami, povedlo se ztvárnění přístrojovky.

České auto

Třicítka se vyrábí v Česku, v továrně ve slezských Nošovicích, a na tuzemském trhu se jí také prodejně velmi dobře daří. Je nejprodávanější „neškodovkou“ (po octavii, fabii, rapidu a superbu), nechává za sebou i tak věhlasné modely jako VW Golf či Passat, Ford Focus či Dacie Duster a Sandero. Pro český trh je to tedy významný model.

Nová generace dostala přepracovaný podvozek (vzadu narozdíl od mnohé konkurence zůstala víceprvková náprava), má posílené brzdy i sportovní tlumiče. Výrazně se změnila paleta motorů – také u Hyundai vsadili na módní (a emisemi vynucený) downising neboli snižování objemů a dopování turbodmychadlem. Z nabídky tak zmizela přímovstřiková 1.6 GDI (99 kW), vrcholnou motorizací je teď o 4 kW silnější turbobenzin 1.4 T-GDI.

Fotogalerie

Odporoučela se rovněž atmosférická 1.6 (88 kW), místo ní je k mání opět přeplňovaný litrový motor – 1.0 T-GDI se stejným výkonem. Jediný benziňák, který přežil, je základní atmosféra 1.4 (73 kW). A vytratil se také maloobjemový turbodiesel 1.4 CRDi (66 kW), jejž nahradila nejslabší verze „trojjediného“ 1.6 CRDi se 70 kW výkonu. Silnější variety – 81 a 100 kW – zůstaly zachovány.

Všechny motory jsou spojeny s minimálně šestistupňovou manuální převodovkou, „pětikvalt“ už nekoupíte; na přání k některým agregátům (1.4 T-GDI a dva silnější diesely) ovšem můžete mít sedmistupňový dvouspojkový automat. Ten má také premiéru, dosud byly k mání jen klasické měničové šestistupňové automaty.

Rozměrově narostla třicítka jen nepatrně, o čtyři centimetry na délku a 1,5 cm do šířky, rozvor, a tedy i místo pro posádku, zůstalo stejné. Na něj jsme si ovšem nestěžovali ani u odcházející generace.

Může se hodit

hyundai

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Hyundai a dalších

A mezigeneračně se o něco nafoukl také kufr, přibylo v něm 17 litrů – výsledných 395 litrů je v kompaktní třídě mírně nadprůměrná hodnota. Třicítka ovšem o něco zhubla, jak velí současný trend – karoserie je díky většímu využití vysokopevnostních ocelí (Hyundai si je jako jediná automobilka na světě vyrábí ve vlastních ocelárnách) lehčí o 28 kg. Jestli to poznáme na dynamice jízdy, to budeme moci zjistit až při testovacích jízdách v lednu příštího roku. Výstavní premiéru bude mít nový Hyundai i30 na salonu v Paříži, kde se také dozví ceny.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz