Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový hyundai z Česka je venku, i30 vypadá stále evropštěji

  16:30aktualizováno  16:30
Hyundai je korejská automobilka pevně usazená v Evropě. Má tu vývojové centrum, má modely zaměřené a vyráběné přímo na evropské zákazníky a taky přetahuje zavedeným značkám kromě zákazníků designéry. V Nošovicích vyráběný konkurent octavie nebo Peugeotu 308 se představuje ve třetí generaci. A vypadá stále evropštěji.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

První a druhá generace i30 na asijský původ značky pár pokroucenými linkami ještě odkazovala (i když tu druhou maloval bývalý designér BMW - čtěte zde). Tvary třetí generace i30 už jsou úplně poevropštělé a stále bližší teutonsky střídmému designu. Ne nadarmo sedí designéři Hyundaie v Rüsselsheimu.

Hyundai i30

Linky karoserie jsou strohé, jak to vyznává německá konkurence. Výrazná je příď, záď je zajímavě členěná horizontálními linkami, povedlo se ztvárnění přístrojovky.

České auto

Třicítka se vyrábí v Česku, v továrně ve slezských Nošovicích, a na tuzemském trhu se jí také prodejně velmi dobře daří. Je nejprodávanější „neškodovkou“ (po octavii, fabii, rapidu a superbu), nechává za sebou i tak věhlasné modely jako VW Golf či Passat, Ford Focus či Dacie Duster a Sandero. Pro český trh je to tedy významný model.

Nová generace dostala přepracovaný podvozek (vzadu narozdíl od mnohé konkurence zůstala víceprvková náprava), má posílené brzdy i sportovní tlumiče. Výrazně se změnila paleta motorů – také u Hyundai vsadili na módní (a emisemi vynucený) downising neboli snižování objemů a dopování turbodmychadlem. Z nabídky tak zmizela přímovstřiková 1.6 GDI (99 kW), vrcholnou motorizací je teď o 4 kW silnější turbobenzin 1.4 T-GDI.

Fotogalerie

Odporoučela se rovněž atmosférická 1.6 (88 kW), místo ní je k mání opět přeplňovaný litrový motor – 1.0 T-GDI se stejným výkonem. Jediný benziňák, který přežil, je základní atmosféra 1.4 (73 kW). A vytratil se také maloobjemový turbodiesel 1.4 CRDi (66 kW), jejž nahradila nejslabší verze „trojjediného“ 1.6 CRDi se 70 kW výkonu. Silnější variety – 81 a 100 kW – zůstaly zachovány.

Všechny motory jsou spojeny s minimálně šestistupňovou manuální převodovkou, „pětikvalt“ už nekoupíte; na přání k některým agregátům (1.4 T-GDI a dva silnější diesely) ovšem můžete mít sedmistupňový dvouspojkový automat. Ten má také premiéru, dosud byly k mání jen klasické měničové šestistupňové automaty.

Rozměrově narostla třicítka jen nepatrně, o čtyři centimetry na délku a 1,5 cm do šířky, rozvor, a tedy i místo pro posádku, zůstalo stejné. Na něj jsme si ovšem nestěžovali ani u odcházející generace.

Může se hodit

hyundai

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Hyundai a dalších

A mezigeneračně se o něco nafoukl také kufr, přibylo v něm 17 litrů – výsledných 395 litrů je v kompaktní třídě mírně nadprůměrná hodnota. Třicítka ovšem o něco zhubla, jak velí současný trend – karoserie je díky většímu využití vysokopevnostních ocelí (Hyundai si je jako jediná automobilka na světě vyrábí ve vlastních ocelárnách) lehčí o 28 kg. Jestli to poznáme na dynamice jízdy, to budeme moci zjistit až při testovacích jízdách v lednu příštího roku. Výstavní premiéru bude mít nový Hyundai i30 na salonu v Paříži, kde se také dozví ceny.




Nejčtenější



Další z rubriky

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

OBRAZEM: Nový Peugeot 508 v plné parádě. Je to krásný fastback

Peugeot 508

Jednou z nejzářivějších premiér autosalonu v Ženevě, který otevírá za dva týdny, bude nová vlajková loď Peugeotu. Nová...

Nová Kia Ceed odhalena. Přišla o apostrof, dostala moderní techniku

Třetí generace Kie Ceed se představuje

Třetí generace Ceedu se veřejnosti oficiálně představí začátkem března na autosalonu v Ženevě. Auto stojící na zcela...

Najdete na iDNES.cz