Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Hyundai ix20 Cross oblékl úbor do přírody

  7:23aktualizováno  7:23
Je to malé MPV se šmrncovním oplastováním, pohonem předních kol vyráběný v Česku, ale do oddílu škodováckých scoutů nepatří. Atraktivní robustní vzhled totiž svému nošovickému modelu přidal Hyundai. Model ix20 se začíná v Česku prodávat v provedení Cross, které už je k mání v Německu nebo Belgii.

Hyundai ix20 Cross | foto: Hyundai

Za dvacetitisícový příplatek oproti neoplastované verzi má ix20 nástavce předního i zadního nárazníku, výraznější prahy a lemy blatníků a šestnáctipalcovými litými koly. Vůz má zatmavená zadní skla a ukazatele směru ve vnějších zpětných zrcátkách. 

Crossová verze je vybavená výhradně benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 124 koní spojenou s šestistupňovým manuálem.

Hyundai o novince mluví jako o crossoveru. A chce v něm vidět konkurenta městským crossoverům, jako jsou například Renault Captur, Peugeot 2008, ale také Nissan Juke, Opel Mokka anebo Škoda Yeti ve verzi s pohonem předních kol.

Protože ix20 je pod slupkou zálesáka stále hlavně MPV, chlubí se prostorným a variabilním interiérem. „Českými zákazníky ostře sledovaný základní objem zavazadlového prostoru činí v závislosti na posunu zadních sedadel příznivých 440 - 570 litrů, a to i bez obvyklého započítání standardního dojezdového náhradního kola,“ připomíná mluvčí českého zastoupení značky Miloš Adámek.

Akční cena ix20 Cross je 359 990 korun. „Základní cena Škody Yeti 1,2 TSI s předním náhonem je 354 900 Kč, 1,4 TSI vyjde o 95 000 dráž. Renault Captur začíná s cenou na 289 900 Kč,“ připomíná agentura ČTK.

Hyundai v současnosti patří třetí příčka na tuzemském trhu za Škodou a Volkswagenem. Do května firma prodala 6 959 aut.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.