Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai ix55: image ho nezajímá, boduje cenou

aktualizováno 
Na světě je nový Hyundai ix55 do terénu. Je velký, s ohledem na konkurenci levný a splní vše, co po něm budete chtít.

Hyundai ix55 | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Hyundai ix55 je nejlevnější automobilový mamut, jakého můžete koupit. Musíte ovšem počítat s tím, že vaše image úspěšného podnikatele nebo manažera s ním nenaroste tolik, jako kdybyste na obchodní jednání přijeli s něčím ve stylu Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes-Benz třídy M nebo BMW X5. Na druhou stranu vás může hřát, že oproti ostatním jste utratili přinejmenším o 300 tisíc až půl milionu míň.

Může se hodit

Předváděcí, referentské, ojeté a nové automobily značky Hyundai 
Nakupte si on-line! www.automodul.cz

Cena je tedy hlavní výhoda obrovitého SUV Hyundai ix55, které se do Evropy dostalo z USA. V základní verzi se dá s třílitrovým dieselem, který je jediným motorem v nabídce, koupit za 950 tisíc korun.

To je částka, o které se konkurenci ani nesní. Tady je důkaz: Audi Q7 3.0 TDI - 1 490 300 Kč, Mercedes-Benz ML 320 CDI - 1 458 000 Kč, Volvo XC90 2,4D - 1 280 000 Kč a BMW - 1 523 000 Kč. Jenže...

Nižší cena je vidět

Nedělám si iluze o tom, že peníze, které prodejci chtějí za auta typu BMW X5, nejsou přemrštěné. Když je ale někdo ochotný je utratit, očekává exkluzivní design vnějšku i vnitřku včetně výborných materiálů. A to je právě to, co Hyundai ix55 postrádá.

Hyundai ix55

Na karoserii vás nic nepřipoutá, nezaujme. Snad jen ta velikost. A to samé pokračuje i uvnitř. Jednoduchá palubní deska, středový tunel s lacině působícími plasty, kaplička se třemi klasickými budíky, tvrdé plasty na dveřích, kožená sedadla, která vzhledově nemají daleko ke kožence... Nechci tohle auto shodit, ale uvnitř není nic, z čeho bych měl pocit, že se tím designéři zabývali déle, než bylo nutné.

Když si sednete do už zmíněných konkurentů, máte pocit, že auto udělali proto, aby vás rozmazlovali. Hyundai ix55 udělali proto, abyste s ním jezdili. A skoro nic navíc nepřidali.

Tam, kde se utrácelo za pocit luxusu, hyundai šetří. Zásadní ovšem je, že úspory dokáže přenést i na zákazníka, který se s menší porcí okázalosti smíří a radši si na účtu nechá pár stovek tisíc na útratu za něco jiného. Je to každého volba. A musím přiznat, že mi rozhodně není nesympatická.

Spotřeba do 10 litrů

Filozofické rozjímání máme za sebou. Teď jak se s huyndaiem jezdí. Třílitrový nafťák s výkonem 240 koní si ve spojení se šestistupňovým automatem umí s autem těžkým 2,2 tuny poradit. Na závodění to není, ale když se rozhodnete sešlápnout plyn, automat si vcelku rychle podřadí a vašeho mastodonta svižně rozpohybuje.

Ovšem pozor, když se bude blížit zatáčka. Nepříliš ostré brzdy a tendence auta se naklánět by vás hodně rychle mohly poslat mimo silnici. Větší náklony lze brát jako daň za měkčí nastavení podvozku nabízející dostatek pohodlí, kterého na děravých silnicích není nikdy dost.

Hyundai ix55

Místa pro cestující je opravdu spousta, bez výtky je také výhled z vozu. Snad jen když se rozhodnete někoho převážet ve třetí řadě sedadel (hyundai je sedmimístný), tak nepočítejte s tím, že by vám ti dva vzadu po vysednutí vyprávěli, jak se jim tam skvěle sedělo. Pokud jde o spotřebu, počítejte s tím, že tohle auto jezdí v průměru za 9,5 litru na 100 kilometrů. Při snaze ušetřit ji srazíte maximálně o litr.

Líbí se mu na dálnici

Hyundai ix55 je auto určené hlavně na dlouhé cesty. S pohonem všech kol a podvozkem 20 centimetrů od země ale zvládne i náročnější terén. Řidič navíc může pomocí tlačítka zamknout pohon všech kol v poměru 50:50. Uzávěrka se automaticky vypne a systém se vrátí k automatickému ovládání při rychlosti nad 30 km/h.

Když rychlost klesne pod třicítku, uzávěrka se zase sama aktivuje. Tohle tlačítko ale asi málokdo z majitelů vůbec někdy využije. Vzhledem k tomu, že podobná auta si nezřídka pořizují ženy z důvodu, že se v nich cítí bezpečně, je potřeba je dopředu upozornit na to, že při parkování s ix55 budou potřebovat trochu cviku a dobrý odhad. Ve výbavě totiž najdou jen zadní parkovací senzory. Chybí senzory vpředu a zapomeňte i na parkovací kameru. Na druhou stranu při jízdě i parkování život usnadňují obrovitá zpětná zrcátka.

Pro drobnější ženu může být problém i to, že dveře kufru se samy elektricky zavírají jen v nejvyšší výbavě Premium, která vyjde na 1 069 000 korun. U dvou nižších stupňů výbav musíte na zavření vynaložit trochu síly.

Zkrátka rozumná volba

Hyundai ix55 je auto, které si pořizujete s rozumem. Srdce nechte doma. Za milion korun dostanete pohodlného obra s přijatelnou spotřebou, pohonem všech kol, průměrnými jízdními vlastnostmi a  výbavou, o níž se dá mluvit jako o standardní. Jestli toho chcete víc, běžte jinam. Ale počítejte s výrazně vyšší útratou.

Hyundai ix55 v číslech

motor

3.0 CRDi, diesel

převodovka

6stupňový automat

počet válců

6

max. výkon

176 kW (240 koní)

max. rychlost

200 km/h

zrychlení (0-100 km/h)

10,4 s

prům. spotřeba

9,4 l

délka/šířka/výška/rozvor v mm

4 840/1 972/1 807/2 805

objem kufru (tři/dvě/jedna řada sedadel)

148/598/1 746 l

záruka

3 roky

základ. cena

949 900 Kč

Některé prvky základní výbavy:
Zadní spoiler, střešní ližiny, stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém TCS, systém bránící převržení vozu, čelní, boční a hlavové airbagy, el nastavitelné sedadlo řidiče, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, el. ovládání oken, dálkový centrál, alarm, automatická klimatizace, palubní PC, tempomat, zadní parkovací čidla, vyhřívání předního skla pod stěrači, tmavá zadní skla, klimatizovaná přihrádka na středovém tunelu, autorádio s MP3 a šesti reproduktory, ovládání audiosystému na volantu.

Za příplatek:
Metalíza - 15 000 Kč, el. ovládané střešní okno - 20 000 Kč

Vyšší výbavy:
El. ovládané 5. dveře, chromované a prosvětlené prahy, monitorování tlaku v pneumatikách, kožené čalounění sedadel včetně vyhřívání, dešťový senzor, xenonové světlomety s ostřikovači, paměť nastavení sedadel, volantu a zrcátek



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Najdete na iDNES.cz