Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai nacpal do malého auta osm lidí. Sedí pohodlně jak v úlu

  12:32aktualizováno  12:32
Jako ve včelím úlu si budou připadat pasažéři v konceptu HND-7 od Hyundaie. Do auta délky blízké kombíkové fabii se konstruktérům podařilo vměstnat osm sedadel. Novinka vystavená na autosalonu v Dillí čeká na reakce veřejnosti. Pokud se bude líbit, Hyundai připraví takto koncipované auto do výroby.

Hyundai HND-7 | foto: Hyundai

Kdo by řekl, že na platformu malého Hyundaie ix20, což je auto přímo konkurující Škodě Roomster, se vejde osm pasažérů. A pozor, nikoliv tísnících se na nějakých skromných lavicích, ale s pohodlným samostatným sedadlem pro každého. Koncept HND-7 má rozvor 2,75 metru, délka auta je 4,3 metru, šířka 1,82 a výška 1,65 metru. Oproti roomsteru nebo fabii je tedy jen o fous delší, je ale o nějakých patnáct až dvacet centimetrů širší.

Hyundai HND-7

Interiér má nevšední, ale o to zajímavější koncepci. Do prvních dvou řad výrobce dal tři sedadla, ale protože šířka auta by nestačila, tak prostřední z nich je vždy odsazeno kus dozadu. Tím se cestující vedle sebe nebudou šťouchat lokty navzájem. V poslední řadě jsou pak už jen dvě sedadla. Rozmístění křesel připomíná stavbu včelího úlu, což je pro auto docela charakteristické. Na malém prostoru hodně místa.

Aby to celé fungovalo, respektive aby se pasažéři v autě cítili dobře a hlavně, aby do něj pohodlně nastoupili, má koncept naprosto rovnou podlahu bez vyvýšených prahů. Zcela výstavní je řešení dveří. Otvírají se proti sobě jako u skříně, podobně jako v Opelu Meriva, ale zadní jsou na masivních ramenech vyklápěcí. A zcela chybí B sloupek karoserie mezi dveřmi. Toto řešení se do sériové produkce dostane pravděpodobně jen stěží.

Hyundai HND-7

Při pohledu otevřenými dveřmi vynikne výrazně předsunutá palubní deska, která jakoby visí v interiéru. Na první pohled vypadá jako ze sci-fi filmu, ale při podrobnějším zkoumání odhalíme v designu mnoho detailů, které už Hyundai používá u současných produkčních modelů. Povedl se design sedaček s motivem včelí plástve. Ale sportovní tedy rozhodně nejsou, jsou to spíš ryze účelové židle.

Posádku hýčká klimatizace s integrovaným zvlhčovačem vzduchu. V interiéru je i hodně odkládacích prostorů, především mladší pasažéři na zadních sedadlech jich jistě budou hojně využívat. Pro řidiče pak Hyundai připravil mohutný dotykový displej. Díky uspořádání interiéru pak logicky chybí středový tunel, ovládací prvky z něj se musely přestěhovat na volant a středovou konzoli.

Fotogalerie

Z vnějšku auto působí docela sériovým dojmem. Je hranatější, než jsme u současných modelů Hyundaie zvyklí, ale to s ohledem na jeho určení a koncepci vůbec nevadí, spíš naopak. Zpředu zaujmou výrazná světla, která spoluvytváří tvar blatníku. Zasahují výrazně do boků auta a právě blatníky dávají vzpomenout na současný fluidní design značky. Z profilu HND-7 připomíná MPV, zadní část je pak téměř kolmá.

Pohonná jednotka se drží módních trendů. Maloobjemový čtyřválec 1,2 litru je dopovaný turbodmychadlem a spojený s šestistupňovou převodovkou. Výkony výrobce neuvádí, u konceptu nejsou podstatné.

Podle vyjádření značky se čeká na reakce veřejnosti. Pokud budou kladné, tak se podobně koncipovaný vůz dostane časem do výroby, tento zcela konkrétní ale prý nikoliv. Zájem Hyundai očekává především na indickém trhu, proto si také pro premiéru vybral dillíjský autosalon. Je ale velmi pravděpodobné, že derivát by si našel cestu i do Evropy. O podobné auto by jistě byl zájem, jen rozměry by se asi musely oproti indické verzi trochu přifouknout.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.