Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai nacpal do malého auta osm lidí. Sedí pohodlně jak v úlu

  12:32aktualizováno  12:32
Jako ve včelím úlu si budou připadat pasažéři v konceptu HND-7 od Hyundaie. Do auta délky blízké kombíkové fabii se konstruktérům podařilo vměstnat osm sedadel. Novinka vystavená na autosalonu v Dillí čeká na reakce veřejnosti. Pokud se bude líbit, Hyundai připraví takto koncipované auto do výroby.

Hyundai HND-7 | foto: Hyundai

Kdo by řekl, že na platformu malého Hyundaie ix20, což je auto přímo konkurující Škodě Roomster, se vejde osm pasažérů. A pozor, nikoliv tísnících se na nějakých skromných lavicích, ale s pohodlným samostatným sedadlem pro každého. Koncept HND-7 má rozvor 2,75 metru, délka auta je 4,3 metru, šířka 1,82 a výška 1,65 metru. Oproti roomsteru nebo fabii je tedy jen o fous delší, je ale o nějakých patnáct až dvacet centimetrů širší.

Hyundai HND-7

Interiér má nevšední, ale o to zajímavější koncepci. Do prvních dvou řad výrobce dal tři sedadla, ale protože šířka auta by nestačila, tak prostřední z nich je vždy odsazeno kus dozadu. Tím se cestující vedle sebe nebudou šťouchat lokty navzájem. V poslední řadě jsou pak už jen dvě sedadla. Rozmístění křesel připomíná stavbu včelího úlu, což je pro auto docela charakteristické. Na malém prostoru hodně místa.

Aby to celé fungovalo, respektive aby se pasažéři v autě cítili dobře a hlavně, aby do něj pohodlně nastoupili, má koncept naprosto rovnou podlahu bez vyvýšených prahů. Zcela výstavní je řešení dveří. Otvírají se proti sobě jako u skříně, podobně jako v Opelu Meriva, ale zadní jsou na masivních ramenech vyklápěcí. A zcela chybí B sloupek karoserie mezi dveřmi. Toto řešení se do sériové produkce dostane pravděpodobně jen stěží.

Hyundai HND-7

Při pohledu otevřenými dveřmi vynikne výrazně předsunutá palubní deska, která jakoby visí v interiéru. Na první pohled vypadá jako ze sci-fi filmu, ale při podrobnějším zkoumání odhalíme v designu mnoho detailů, které už Hyundai používá u současných produkčních modelů. Povedl se design sedaček s motivem včelí plástve. Ale sportovní tedy rozhodně nejsou, jsou to spíš ryze účelové židle.

Posádku hýčká klimatizace s integrovaným zvlhčovačem vzduchu. V interiéru je i hodně odkládacích prostorů, především mladší pasažéři na zadních sedadlech jich jistě budou hojně využívat. Pro řidiče pak Hyundai připravil mohutný dotykový displej. Díky uspořádání interiéru pak logicky chybí středový tunel, ovládací prvky z něj se musely přestěhovat na volant a středovou konzoli.

Fotogalerie

Z vnějšku auto působí docela sériovým dojmem. Je hranatější, než jsme u současných modelů Hyundaie zvyklí, ale to s ohledem na jeho určení a koncepci vůbec nevadí, spíš naopak. Zpředu zaujmou výrazná světla, která spoluvytváří tvar blatníku. Zasahují výrazně do boků auta a právě blatníky dávají vzpomenout na současný fluidní design značky. Z profilu HND-7 připomíná MPV, zadní část je pak téměř kolmá.

Pohonná jednotka se drží módních trendů. Maloobjemový čtyřválec 1,2 litru je dopovaný turbodmychadlem a spojený s šestistupňovou převodovkou. Výkony výrobce neuvádí, u konceptu nejsou podstatné.

Podle vyjádření značky se čeká na reakce veřejnosti. Pokud budou kladné, tak se podobně koncipovaný vůz dostane časem do výroby, tento zcela konkrétní ale prý nikoliv. Zájem Hyundai očekává především na indickém trhu, proto si také pro premiéru vybral dillíjský autosalon. Je ale velmi pravděpodobné, že derivát by si našel cestu i do Evropy. O podobné auto by jistě byl zájem, jen rozměry by se asi musely oproti indické verzi trochu přifouknout.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz