Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Neos: ve stopách Roomsteru

  17:18aktualizováno  17:18
Pro tokijský autosalon si korejská automobilka připravila další zajímavou studii. Hyundai Neos II je další koncept, který spojuje přednosti nejrůznějších tříd automobilů. Označení SUV bylo automobilce "malé" a tak marketingoví pracovníci vymysleli nové pojmenování - CUV (Crossover Utility Vehicle).

Ani pojemnování NEOS není samoúčelné, vychází z označení “NEologism Of Style” (neologism = novotvar). Neos II je druhým opravdu velkým konceptem, který mají nasvědomí technici z designérského centra v Chibě.

Studie na stánku Hyundaie nemá však pouze ohromit avantgardou (novo)tvarů, hlavním úkolem je předvést všestrannost, která dnes na kupce automobilu platí pravděpodobně nejvíce.

NEOS II zaujme svalnatým, mohutným "čumákem" s úzkými výřezy světlometů. Dva nenasytně se tvářící průduchy, skládájící čelní masku, nahánějí téměř strach. Obrovská dvacetipalcová kola lemovaná rozměrnými blatníky, zase hrají na SUV notu. Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), pak dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky. 

Vůbec celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Přední světlomety jsou vybaveny tzv. Adaptive Forward Lighting Systémem, který se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám NEOSu. Z dalších funkčních lahůdek jmenujme posuvné dvěře na obou stranách automobilu, které usnadňují nastupování a vystupování pasažérů.

Čtyřmístný interiér, nesoucí se též ve velmi avantgardním duchu (alespoň dle informací výrobce - obrázky interiéru k dispozici nejsou), má poskytovat pohodlí srovnatelné s luxusními vozy.

Hyundai NEOS II je 3,834 metru dlouhý 1,775 metru široký a 1,585 metru vysoký. Jediný další údaj, který automobilka oficiálně zveřejnila je rozměr kol: 255/35 ZR202.

Celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.