Hyundai Neos: ve stopách Roomsteru

  • 9
Pro tokijský autosalon si korejská automobilka připravila další zajímavou studii. Hyundai Neos II je další koncept, který spojuje přednosti nejrůznějších tříd automobilů. Označení SUV bylo automobilce "malé" a tak marketingoví pracovníci vymysleli nové pojmenování - CUV (Crossover Utility Vehicle).

Ani pojemnování NEOS není samoúčelné, vychází z označení “NEologism Of Style” (neologism = novotvar). Neos II je druhým opravdu velkým konceptem, který mají nasvědomí technici z designérského centra v Chibě.

Studie na stánku Hyundaie nemá však pouze ohromit avantgardou (novo)tvarů, hlavním úkolem je předvést všestrannost, která dnes na kupce automobilu platí pravděpodobně nejvíce.

NEOS II zaujme svalnatým, mohutným "čumákem" s úzkými výřezy světlometů. Dva nenasytně se tvářící průduchy, skládájící čelní masku, nahánějí téměř strach. Obrovská dvacetipalcová kola lemovaná rozměrnými blatníky, zase hrají na SUV notu. Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), pak dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky. 

Vůbec celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Přední světlomety jsou vybaveny tzv. Adaptive Forward Lighting Systémem, který se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám NEOSu. Z dalších funkčních lahůdek jmenujme posuvné dvěře na obou stranách automobilu, které usnadňují nastupování a vystupování pasažérů.

Čtyřmístný interiér, nesoucí se též ve velmi avantgardním duchu (alespoň dle informací výrobce - obrázky interiéru k dispozici nejsou), má poskytovat pohodlí srovnatelné s luxusními vozy.

Hyundai NEOS II je 3,834 metru dlouhý 1,775 metru široký a 1,585 metru vysoký. Jediný další údaj, který automobilka oficiálně zveřejnila je rozměr kol: 255/35 ZR202.

Celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky.