„Je to důležitý obchodní krok, který v první řadě umožní uvolnit peníze na výzkum a vývoj, aby se společnost zaměřila na zbytek, tedy elektromotory, baterie a palivové články,“ uvedl zdroj, aniž plán časově upřesnil.
Automobilka na dotaz Reuters reagovala konstatováním, že zrychluje přijetí ekologičtějších vozů poháněných vodíkem či elektřinou. A dodala, že se pokusí zlepšit efektivitu spalovacích motorů ve vozech na rozvíjejících se trzích. Rozšiřovat nabídku elektromobilů se postupně chystá na trzích, jako jsou Spojené státy, Evropa a Čína. Do roku 2040 chce mít v nabídce pouze elektromobily.
Petr Michník za továrnu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku řekl, že ve slezském závodě se v dohledné době žádné změny nechystají. „Loni jsme obměnili všechny modely. Už děláme elektromobil Kona i hybridy,“ doplnil Michník.
Skupina Hyundai Motor, pod kterou spadají značky Hyundai, Kia a Genesis, má v plánu do roku 2025 prodávat ročně milion elektromobilů. Na trhu s nimi chce do té doby mít desetiprocentní podíl.
Přechod k elektrickým autům urychlují vzhledem ke zpřísňujícím se emisním cílům v Evropě a Číně všechny velké automobilky. Vysoké náklady na vývoj elektromotorů a zvyšování dojezdu u elektrických aut některé z nich donutily přestat investovat do vývoje spalovacích motorů.
„Hyundai přestal vyvíjet nové pohonné mechanismy pro spalovací motory,“ řekl jeden ze zdrojů Reuters. Pro skupinu, která patří z hlediska objemu prodeje mezi deset největších výrobců aut na světě, je tento krok obzvlášť důležitý, protože Hyundai má v tomto odvětví jednu z nejširších řad technologií motorů a převodovek.
Podle jiného ze zdrojů upřesní strategii přechodu k ryze elektrickým vozům automobilka v následujících šesti měsících. V dubnu Hyundai oznámil, že v Číně, která má největší automobilový trh světa, sníží počet modelů s benzinovým motorem z původních 21 na 14 . Od příštího roku tam chce každoročně představovat nové elektrické modely.