Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný obyčejný hyundai, ale parádní Genesis s pohonem zadních kol

  11:00aktualizováno  11:00
V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémiové značky Toyoty. Korejský Hyundai se úspěšným receptem inspiruje.

Genesis New York concept | foto: Hyundai

Genesis se tak chce etablovat jako samostatná značka. Na autosalonu v New Yorku vzbudila rozruch parádním konceptem. A jméno mu dala rovnou po tomto slavném městě.

Genesis New York Concept je hybridní sportovně střižený sedan. Oblek mu ušil renomovaný Luc Donckerwolke, kterého do služeb korejské automobilky zlákal slavný designér Peter Schreyer (oba si udělali jméno u koncernu Volkswagen, Donckerwolke dokonce maloval první generaci Fabie a Octavie). „Jde o expresivní a rafinovaný design, který je skutečným ztělesněním sportovní elegance,“ naparuje se při popisu konceptu šéf značky Genesis Manfred Fitzgerald.

Genesis New York concept

Koncept slibující, že by Genesis mohl v dohledné době představit konkurenta BMW řady tři, zdobí ohromující design. Pod kapotou spolupracují elektromotor a čtyřválcový benzinový dvoulitr. Dohromady mají 245 koní a 355 kroutících newtonmetrů.

Fotogalerie

Genesisy staví na platformě s pohonem zadních kol. Sílu jim v případě newyorského konceptu dávkuje osmistupňový automat. Pro sériové provedení by však mohl připadat v úvahu také 3,3litrový šestiválec se dvěma turby, který Korejci nedávno představili, a hlavně pětilitrový osmiválec.

Interiér je nápaditý a elegantní jako zevnějšek. Na přístrojové desce hraje prim obří prohnutý tablet, jehož některé funkce lze ovládat gesty. Specialitou je hranatý volant, který je na vrcholu přerušený, aby nepřekážel ve výhledu.





Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.