Hyundai se rozhodl uvést novinku na trh nejdřív v kombíkovém provedení, to snad zatím žádná jiná značka nezkusila. Pro Evropu je to ale chytrý tah, právě motoristé na starém kontinentu mají tuhle praktickou karoserii rádi. A už dávno neplatí, že stěhovavý kombík musí být hranatý, krabicoidní, ošklivý...
Dynamickými linkami chce konkurovat Fordu Mondeo a rád by odlákal některé zákazníky třeba passatu. S SUV ix35 s neméně poutavým designem se to třeba povedlo loni skvěle.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Hyundai slibuje prémiovou výbavu za cenu nižší, než má konkurence. Zatím se ví, že i40 dostane všechna udělátka, která mají soupeři: hlídače jízdy v pruhu, zadní i přední vyhřívaná sedadla (navíc jsou stavitelná), xenony, čidlo zamlžení čelního okna...
Novinka s délkou 477 cm má rozvor mezi nápravami 2,77 metru. U kombíku je ale hlavně sledovaný objem kufru. Hyundai i40 pobere 533 litrů v pětimístné konfiguraci po spodní hranu oken.
Nabídka motorů čítá čtyři položky, půlka má raději naftu. Benziňáky GDI mají objem 1,6 (135 k) a dva litry (177 k). Turbodiesely mají oba objem 1,7 litru (115 a 136 koní), v nabídce jsou manuální i automatické převodovky.