Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Santa Fe - Korejské bahnění podruhé

  19:21aktualizováno  4. prosince 17:13
Oblíbené SUV, kterým před pěti lety korejská automobilka odstartovala novou éru modelů schopných se směle rovnat s renomovanou konkurencí, přijíždí ve své druhé generaci. Hyundai Santa Fe dostalo mohutnější vzhled, který se bude líbit Američanům.

Druhá generace Hyundai Santa Fe se po 26 měsících vývoje představila v Hotelu Grand Hyatt v Soulu. Na první kousky ale bude třeba počkat až do jara příštího roku.

Světová premiéra proběhne na autosalonu v Detroitu, Evropa ho poprvé uvidí začátkem března v Ženevě.

Nové Santa Fe je méně originální, ale možná o něco líbivější. Namísto vlnobití křivek a prolisů protentokrát designéři Hyundaie zvolili jednoduché plochy a obliny.

Základní míry už ale automobilka prozradila. Auto nevyrostlo pouze opticky. Na délku má nyní 4,5 metru - o dvacet centimetrů více než stávajícího generace. Zvětšily si také ostatní míry, od kolu ke kolu - rozvor - je to nově o 8 centimetrů dál (270 cm).

Auto se chce vzhledově vzdálit menšímu bratříčkovi tucsonu. Mohutná maska a pohledné přední světlomety s blinkry umístěnými v jejich dolní části, dávají hyundai do terénu dospělejší vzhled.

Velká revoluce se odehrála uvnitř, auto dostalo třetí řadu sedadel, sklápěnou do podlahy kufru.

  Nové Santa Fe staré Santa Fe
Délka (mm)

4675

4500

šířka (mm)

1890

1845

rozvor (mm)

2700

2620

pneumatiky

235/65R17,
235/60R18

225/70R16

Novinku lze nalézt také pod kapotou. Nový 2,2 litrový comon-railový diesel, který nabídne výkon 150 koní (110 kW) a 350 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu, nahradí stávající dvoulitr. Motor bude spolupracovat s novými převodovkami. Na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a automatem se stejným počtem převodů.

V evropském ceníku zůstane benzinový šestiválcový 2,7 litr se 189 koňmi (139 kW) a 253 newtonmetry. Americká verze dostane 3,3litr. Evropané budou vybírat mezi pětistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem. Větší motor bude k mání pouze s pětistupňovým automatem. Šeptá se také o 285 koňové (209 kW) verzi Sport.

Auto dostalo novou zadní víceprvkovou nápravu typu multi-link. Elektronicky řízený pohon všech kol se stará o ideální rozložení kroutícího momentu, v případě potřeby může řidič manuálně zamknout mezinápravový diferenciál. Přední a zadní náprava se pak podělí o sílu v poměru 50:50. Na korejském trhu bude k mání také verze s pohonem pouze jedné nápravy.

Ceny by podle nepotvrzených informací měly zůstat tam, kde jsou nyní. Tedy na startovací částce 23 tisíc euro (asi 690 tisíc korun). Standardní výbava bude mimo jiné zahrnovat stabilizační systém ESP a šest airbagů. Za příplatek budou například nastavitelné pedály, nebo automatické stěrače.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.