Čtvrtá generace Santa Fe má rozhodně na co navazovat. Od uvedení původního modelu v roce 2001 Hyundai prodal v Evropě 1,5 milionu SUV, z nichž 400 tisíc připadá právě na Santa Fe. Přesto se designéři vzdali jistoty v podobě rozvíjení současného designu a pustili se do revoluce.
Kombinace nízko umístěných hlavních světel a nad nimi odsazených pomocných s denním svícením je k vidění již na menším typu Kona (více o něm čtěte zde). Santa Fe si osvojilo stejný styl – paradoxně Jeep Cherokee, který s podobným uspořádáním přišel před čtyřmi lety, se na ženevském autosalonu chlubí návratem ke konvenčnímu řešení.
Design tedy jednoznačně upoutá pozornost, ale podstatnější je prodloužení rozvoru o 6 cm a celé karoserie o 8 cm na výsledných 4,77 metru. To se pozitivně odrazilo v místě na zadních sedadlech – cestující zde mají více místa pro nohy a díky zvýšenému posedu se i lépe usadí. V každodenním životě potěší i zvětšení bočních oken a větší vstupní otvory zadních dveří.
Zavazadlový prostor pětimístné verze se zvětší o 40 litrů na výsledných 625 litrů. V nabídce bude jako dosud i sedmimístná verze.
Hyundai na jednu stranu rozšířil nabídku asistenčních systémů, ale zároveň zůstává věrný stávajícím motorům, i když v modernizovaném provedení. Na výběr tak budou tři naftové a jeden benzinový čtyřválec. Na českém trhu se nicméně slabší diesely dosud nenabízely.
Naftový dvoulitr bude mít 110, nebo 134 kW, v obou případech směřuje svých 397 Nm na přední nebo všechna kola přes manuální převodovku. Volitelně dostane spojení 4x4 s osmistupňovým automatem.
Automat a čtyřkolka budou standardem pro motor 2.2 CRDi, který v modifikované verzi poskytuje 144 kW a 436 Nm. Alternativou pro zájemce o benzinový pohon bude atmosférický agregát 2.4 GDi (136 kW, 241 Nm), spárovaný se 4x4 a šestistupňovým automatem.