Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai si troufá hodně vysoko

  10:51aktualizováno  10:51
S tím jak konkurence houstne, se automobilky stále více snaží rozšiřovat paletu svých modelů. Výrobci limuzín vyvíjejí minivozy, automobilky zaměřené na nižší třídy naopak expandují do nejprestižnějších segmentů. Podobným směrem jako Škoda se superbem či Renault s limuzínou vel satis se nyní vydává i Hyundai.

Korejci však nejsou žádní troškaři. Americká centrála Hyundai vyvinula vskutku reprezentativní auto, které by mělo konkurovat nejluxusnějším německým a americkým manažerským vozům. Novinka s názvem HCD-7 je poprvé k vidění na právě probíhající chicagské autoshow. Po všech stránkách extravagantní automobil zde sice stojí pouze jako koncept, ale již je jasné, že se na silnicích objeví. Šéfové ze Soulu mu dali zelenou.

Nejdříve se dočkají Američané, neboť za oceánem se začne model prodávat snad již počátkem roku 2004. Zhruba o rok později se Hyundai s prozatimním názvem HDC-7 objeví i u evropských dealerů.

Co tedy dali inženýři ze všech koutů světa automobilu do vínku? Především nezvyklý, precizně aerodynamicky propracovaný exteriér v retro stylu. Zdá se, že vnuknutí stylu americké designérské školy, bylo záměrem podobně jako u konceptu roadsteru HDC-6 či u SUV Santa Fe, na nichž se kalifornské středisko také podílelo.

Nezvyklý je však i interiér. Chybí středová konzole mezi řidičem a spolujezdcem, čímž vnitřek limuzíny působí neobvykle prostorně. Z palubní desky se po zasunutí čipové karty řidičem vysouvá multifunkční obrazovka s úhlopříčkou téměř 18 centimetrů, která integruje všemožné funkce od klimatizace až po navigační systém.

Americký původ vozu potvrzuje i objemná pohonná jednotka. Bez čtyř centimetrů pětimetrový vůz je osazen hliníkovým osmiválcem DOHC o objemu 4,7 litru, který dává maximální výkon 270 koňských sil. Toto je však varianta pro náročného amerického zákazníka, Evropané budou moci zvolit i z přijatelnějších, méně objemných agregátů. Monstrózně působí i kola o velikosti 21 palců s pneumatikami 245/45. HDC-7 dále nabízí pětistupňovou automatickou převodovku a hydraulické zavěšení kol.

Nedávná prezentace v Chicagu byla také velkolepá. "Auto, které vidíte, společnost Hyundai nově nasměruje. Jde o novou generaci superluxusního vozu, jenž velikostí přesahuje například BMW řady 7, ale cenou se mu rozhodně nepřiblíží," nechal se slyšet tiskový mluvčí Korejců. Zástupce Hyundai dále uvedl, že v budoucnu by měla být jihokorejská značka spojována především s auty vyšších tříd. Konkurovat by měla nejenom zmíněným bavorákům, ale i mercedesům a vozům Audi.

Odvážný koncept začne z výrobní linky sjíždět v roce 2004.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.