Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai chce využít Dieselgate. Oslovil prodejce Škody, aby k němu přešli

  10:32aktualizováno  10:32
Tuzemské zastoupení automobilky Hyundai oslovilo v minulých dnech prodejce konkurenčních značek Volkswagen a Škoda, zda by chtěli prodávat vozy korejské značky. Hyundai to uvedl v tiskové zprávě. Korejská značka se v Česku dlouhodobě vůči Škodě vymezuje. Škoda nechtěla nynější krok konkurenta komentovat.

Škoda Octavia vs. Hyundai i30 Kombi | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Hyundai uvedl, že se na dealery obrátil poté, co se v médiích několikrát objevila zpráva o aféře s podvodným softwarem německého Volkswagenu, potažmo Škody Auto. Prodejci těchto značek se podle dopisu mohou cítit poškozeni, a proto jim Hyundai nabízí spolupráci.

„Hyundai roste dlouhodobě na evropském i českém trhu. Plánujeme rozšiřovat naše služby a nabídku a k tomu budeme potřebovat další profesionály z oboru. Proto jsme se rozhodli oslovit ty, kteří se podle našeho názoru mohou cítit u stávajícího partnera kvůli nepříjemným dopadům kauzy s podvodnými softwary ohrožení, a nabídnout jim možnost spolupráce s naší značkou,“ uvedl manažer dealerské sítě Hyundai Pavel Rokoš.

Škoda na českém trhu do září zvýšila prodej o čtyři procenta na 63 664 vozů a patří jí první místo. Druhý Volkswagen posílil o téměř šest procent na 20 584 prodaných aut a třetí Hyundai zvýšil odbyt o zhruba čtyři procenta na 15 966 aut. Ze sedmi nabízených modelů Škody jich pět obsadilo první místo ve své třídě a dva skončily druhé.

Hyundai měl na začátku roku v Česku 54 prodejních míst, celkově jich plánuje 70. V roce 2014 část prodejců od Hyundai odešla poté, co jim firma v dodatku ke smlouvě pod názvem Etický kodex omezila vyplácení bonusů za prodaná auta. Po odstoupení od smlouvy po nich Hyundai požadoval milionové pokuty. Škoda má okolo 190 dealerů.

Dealeři Hyundai v minulosti na svých stáncích umisťovali vozy Škoda, aby zákazníci mohli srovnávat jejich výbavu. Hyundai také používal srovnávací televizní reklamu se škodovkami s narážkami na „souseda z Boleslavi“. Naposledy se o konfrontačním stylu vystupování Hyundaie vůči Škodě mluvilo letos v létě, kdy český distributor vozů korejské značky rozeslal svým dealerům dopis agresivně prosazující nový kombík modelu i30 (více čtěte zde).

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Německo zavede mýtné po roce 2019, český ministr dopravy ho schvaluje

Německo, dálnice (ilustrační snímek)

Český ministr dopravy Dan Ťok má pochopení pro německé plány zavést dálniční mýtné pro osobní auta. Nepovažuje ho totiž...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...

Najdete na iDNES.cz