Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Sonata: komfort a šarm za málo peněz

  11:30aktualizováno  11:30
- Luxusní limuzínu Hyundai Sonata vyslala jihokorejská firma do vyšší střední třídy v roce 1988 a pět let nato vůz představila v druhé generaci. Rok 1996 přinesl další novinky ve vzhledu i technice a dosavadní zkušenosti Sonatu řadí k automobilům, které v poměru s nejednou konkurencí nabízejí svým komfortem a vybavením za relativně málo peněz hodně muziky. Zvláště na německém trhu havarovaných a jetých vozů zaujala kvůli nízkým cenám překupníky. Ti do republiky dopravili podstatnou část ze Sonat, které na silnicích vídáme.
Právě s ohledem na zmíněné okolnosti je při zájmu o starší Hyundai Sonata důležité znát původ a minulost nabízeného vozu. Kvalita karosářských oprav je totiž podle názoru odborníků v některých případech tak zoufalá, že ovlivňuje i jízdní vlastnosti a bezpečnost vozu. Po zásahu do karoserie také prakticky vždy utrpí kvalita jinak vynikající antikorozní ochrany, která patří k velkým přednostem korejského sedanu. Nehavarovaný, v tuzemsku koupený vůz se tak u mladších exemplářů může cenou lišit o padesát tisíc i více ve srovnání s autem poničeným, dovezeným z ciziny.
Nejstarší Sonaty bezvýhradně pocházejí z individuálních dovozů ze zahraničí, a jsou-li z posledních osmdesátých let, platí se za ně kolem padesáti tisícovek. Auta z počátku devadesátých let jsou nad stotisícovou mezí a výrobky druhé generace od ročníku 1993 stojí od sto padesáti tisíc korun výš. Za dvěstětisícovou mezí jsou obvykle jen vozy mladší tří, čtyř let. Přitom Sonata mnohdy má už od svých starších reprezentantů bohatou výbavu včetně ABS a klimatizace.
Limuzína s pohonem předních kol jezdí se čtyřválcovými motory 1,8 litru, 2,0 a 2,4 litru, nechybí ani třílitrový šestiválec. U toho je třeba počítat se spotřebou dost nad desetilitrovou hranicí, zatímco nejdoporučovanější dvoulitr žádá v průměru devět litrů benzinu.
Citlivým místem auta je rozvodový řemen, který je v práci se dvěma vačkami a dvěma ozubenými koly velmi namáhán. Měří přes dva metry a zvláště u vozů do ročníku 1995 je nutná jeho výměna nejpozději po šedesáti tisících kilometrech. Není-li si novopečený majitel ojetiny jist, kolik kilometrů má auto za sebou či zda není citlivý díl za hranicí životnosti, je lepší vyměnit řemen preventivně. Když totiž praskne, hrozí až padesátitisícový výdaj za opravu motoru. Jinak při pravidelné údržbě a solidním zacházení vydrží motory až tři sta tisíc kilometrů. Jen třetinu z této porce však slouží silentbloky zadní nápravy, jejichž konec signalizuje klepání. Po třech, čtyřech letech provozu odchází výfuk, který koroduje neviditelně, ve své horní části. Opravy jsou nákladnější než u menších vozů.

Hyundai Sonata nabízí luxusní svezení za přijatelnou cenu.

Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.