Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvlněné hyundaie se uklidní. Nový styl představuje čerstvá Sonata

aktualizováno 
Nová Sonata se do prodeje dostane ve druhé polovině letoška. Nejdříve doma v Jižní Koreji a poté i na nejdůležitějším trhu v USA. V Evropě se prodávat nemá, přesto může ovlivnit i evropské modely Hyundaie. Má totiž nový designový styl, který výrobce označuje jako fluidní design 2.0. Je konzervativnější.

Hyundai Sonata | foto: Hyundai

Středně velký sedan Sonata patřil po pátou generaci do tradiční nabídky značky v Evropě, minulá (šestá) se však už v Evropě neprodávala. Nahradil ji příbuzný model i40, který na trh přišel nejprve jako kombi a až pak i jako sedan. Šestá generace se prodává v USA, ve východní Evropě, na domácím jihokorejském trhu a na různých trzích v Asii.

Fotogalerie

Generaci sedmou nyní Hyundai představil v Jižní Koreji, světová premiéra přijde v dubnu na autosalonu v New Yorku. Nelze očekávat, že by Hyundai výrazně změnil strategii a začal novou Sonatu opět prodávat v Evropě. Počítá se s tradičními výše uvedenými trhy.

Přesto může být novinka zajímavá i pro nás, protože je dalším novým modelem, který nese rukopis nového designového stylu značky, označovaného jako Fluidic Sculpture 2.0, tedy jako fluidní design druhé generace. A dále je možné, že auto bude technicky spřízněné s nástupcem i40, stejně jako byla podobná předchozí Sonata s modelem i40.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Hyundai Sonata by pro vás byla tím pravým? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz.

Fluidní designový rukopis Thomase Bürkleho (předtím maloval BMW) nesla i u nás dobře známá paleta modelů značky v čele s novou i30 a větším modelem i40. Rozvlněné tvary Hyundaie rozhodně nezapadly, spíš naopak. Spolu s technologickými inovacemi a notně zvýšeným sebevědomím posunuly poslední generaci aut jihokorejského výrobce výš. Hyundai tak už není producent levných a nevýrazných aut, naopak se snaží dostat před tradiční evropské a japonské značky.

Hyundai Sonata

První generace fluidního designu sází na výrazné překrývající se křivky, minimum tradičních rovných linií a na výraznou přední a zadní partii. Takový Hyundai i40 ve verzi kombi je tak mnohem odvážnější než většina evropské produkce ve stejné třídě. Příbuzná Sonata šesté generace přišla se stejným designovým jazykem o něco dříve a s ohledem na své trhy je přeci jen konzervativnější. Jenže nová Sonata sedmé generace s fluidním designem 2.0 je možná ještě umírněnější.

A asi to není náhoda. Již v lednu představený Hyundai Genesis, což je větší model než Sonata, nese také křivky fluidního designu nové generace a taktéž je to poměrně konzervativně střižený sedan. A jelikož se Genesis objeví i v Evropě, tak může předznamenat určitou změnu designu celého koncernu Hyundai-Kia, kde teď vládne šéfdesignér Kie Thomas Schreyer. Auta charakterizuje výrazná hranatá maska chladiče, rovné linky pontonu a nepříliš výrazné zadní partie.

Hyundai Sonata

Nová Sonata měří na délku 4,85 metru. To je zhruba o deset centimetrů více, než kolik měří evropský model i40 a o 3,5 centimetru více, než kolik měří Sonata předchozí generace. S 1,86 metru je i širší. Rozvor má hodnotu 2,8 metru, což je o tři centimetry více než u i40. Podvozek je odvozen z předchozí Sonaty, která vlastně není příliš stará, na trhu je fakticky čtyři roky. Výrobce však přední i zadní nápravu upravil a chlubí se o 40 procent vyšší torzní tuhostí.

Motory nemá cenu příliš hodnotit, firma zatím uvedla ty, které nabídne na domácím korejském trhu. Všechny jsou benzinové, mají čtyři válce a atmosférické plnění. Dva mají objem dva litry, třetí je obvyklý 2,4litrový agregát s výkony 110 až 140 kW. Tyto motory se mají objevit i v nabídce pro americký trh, vždy buď s šestistupňovým manuálem, nebo automatem. Auto může být vybaveno hlídačem mrtvých úhlů, strážcem jízdy v pruhu, adaptivním tempomatem a celou plejádou airbagů.

Autor:




Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.