Rozvlněné hyundaie se uklidní. Nový styl představuje čerstvá Sonata

aktualizováno 
Nová Sonata se do prodeje dostane ve druhé polovině letoška. Nejdříve doma v Jižní Koreji a poté i na nejdůležitějším trhu v USA. V Evropě se prodávat nemá, přesto může ovlivnit i evropské modely Hyundaie. Má totiž nový designový styl, který výrobce označuje jako fluidní design 2.0. Je konzervativnější.

Hyundai Sonata | foto: Hyundai

Středně velký sedan Sonata patřil po pátou generaci do tradiční nabídky značky v Evropě, minulá (šestá) se však už v Evropě neprodávala. Nahradil ji příbuzný model i40, který na trh přišel nejprve jako kombi a až pak i jako sedan. Šestá generace se prodává v USA, ve východní Evropě, na domácím jihokorejském trhu a na různých trzích v Asii.

Fotogalerie

Generaci sedmou nyní Hyundai představil v Jižní Koreji, světová premiéra přijde v dubnu na autosalonu v New Yorku. Nelze očekávat, že by Hyundai výrazně změnil strategii a začal novou Sonatu opět prodávat v Evropě. Počítá se s tradičními výše uvedenými trhy.

Přesto může být novinka zajímavá i pro nás, protože je dalším novým modelem, který nese rukopis nového designového stylu značky, označovaného jako Fluidic Sculpture 2.0, tedy jako fluidní design druhé generace. A dále je možné, že auto bude technicky spřízněné s nástupcem i40, stejně jako byla podobná předchozí Sonata s modelem i40.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Hyundai Sonata by pro vás byla tím pravým? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz.

Fluidní designový rukopis Thomase Bürkleho (předtím maloval BMW) nesla i u nás dobře známá paleta modelů značky v čele s novou i30 a větším modelem i40. Rozvlněné tvary Hyundaie rozhodně nezapadly, spíš naopak. Spolu s technologickými inovacemi a notně zvýšeným sebevědomím posunuly poslední generaci aut jihokorejského výrobce výš. Hyundai tak už není producent levných a nevýrazných aut, naopak se snaží dostat před tradiční evropské a japonské značky.

Hyundai Sonata

První generace fluidního designu sází na výrazné překrývající se křivky, minimum tradičních rovných linií a na výraznou přední a zadní partii. Takový Hyundai i40 ve verzi kombi je tak mnohem odvážnější než většina evropské produkce ve stejné třídě. Příbuzná Sonata šesté generace přišla se stejným designovým jazykem o něco dříve a s ohledem na své trhy je přeci jen konzervativnější. Jenže nová Sonata sedmé generace s fluidním designem 2.0 je možná ještě umírněnější.

A asi to není náhoda. Již v lednu představený Hyundai Genesis, což je větší model než Sonata, nese také křivky fluidního designu nové generace a taktéž je to poměrně konzervativně střižený sedan. A jelikož se Genesis objeví i v Evropě, tak může předznamenat určitou změnu designu celého koncernu Hyundai-Kia, kde teď vládne šéfdesignér Kie Thomas Schreyer. Auta charakterizuje výrazná hranatá maska chladiče, rovné linky pontonu a nepříliš výrazné zadní partie.

Hyundai Sonata

Nová Sonata měří na délku 4,85 metru. To je zhruba o deset centimetrů více, než kolik měří evropský model i40 a o 3,5 centimetru více, než kolik měří Sonata předchozí generace. S 1,86 metru je i širší. Rozvor má hodnotu 2,8 metru, což je o tři centimetry více než u i40. Podvozek je odvozen z předchozí Sonaty, která vlastně není příliš stará, na trhu je fakticky čtyři roky. Výrobce však přední i zadní nápravu upravil a chlubí se o 40 procent vyšší torzní tuhostí.

Motory nemá cenu příliš hodnotit, firma zatím uvedla ty, které nabídne na domácím korejském trhu. Všechny jsou benzinové, mají čtyři válce a atmosférické plnění. Dva mají objem dva litry, třetí je obvyklý 2,4litrový agregát s výkony 110 až 140 kW. Tyto motory se mají objevit i v nabídce pro americký trh, vždy buď s šestistupňovým manuálem, nebo automatem. Auto může být vybaveno hlídačem mrtvých úhlů, strážcem jízdy v pruhu, adaptivním tempomatem a celou plejádou airbagů.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Najdete na iDNES.cz