Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Tucson, nové auto z Nošovic, se představí v Ženevě

  13:24aktualizováno  13:24
Korejská automobilka Hyundai představila nástupce svého SUV modelu ix35. Model Tucson, který bude konkurovat třeba Škodě Yeti, se bude vyrábět ve slezských Nošovicích. Na evropské trhy dorazí ve druhé polovině roku s nabídkou pěti motorů.

Název Tucson již automobilka v Evropě použila u modelu, který předcházel vozu ix35. V USA ovšem vozí model ix35 jméno Tucson i ve stávajícím provedení.

 „All-New Tucson“ se bude vyrábět na zcela nové platformě, která má nabídnout více vnitřního prostoru. Model bude mít délku 4,475 metru, což je o šest centimetrů více, než měří ix35. Zvětší se také rozvor na 2 670 mm. Kufr má objem 513 litrů.

Nový Hyundai Tucson nahradí model ix35.

Tucson dostane moderní výbavu známou z aut vyšších kategorií, přední sedadla budou nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná. Elektricky ovládané víko kufru se samočinně otevírá při příchodu osoby s klíčkem. Nová generace navigačního systému má být více než třikrát rychlejší než předchozí verze ve vozech Hyundai a zákazník k němu dostane sedmileté předplatné služeb TomTom LIVE zdarma.

Fotogalerie

Tucson dostane systém udržující auto v jízdním pruhu, hlídače mrtvých úhlů, čtečku dopravních značek nebo aktivní kapotu motoru, která se nadzdvihne při kolizi s chodcem nebo cyklistou, aby se ztlumil jeho dopad a snížilo riziko zranění. Novinkou je systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se třemi provozními režimy: chodec, město a mimo město. „Kdykoli tento systém detekuje nebezpečné přibližování vozu k osobě nebo vozidlu vpředu, v nízkých i vysokých rychlostech, aktivuje automatické brzdění,“ vysvětluje Miloš Adámek z českého zastoupení značky.

Nabízet se bude se dvěma benzinovými motory 1,6 GDI (135 k) a 1,6 T-GDI (176 k) a třemi vznětovými jednotkami 1,7 (115 k), 2,0 (136 k) a 2,0 (184 k) litru. Přeplňovaný motor 1,6 T-GDI s výkonem 176 koní bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT), nebo se šestistupňovým manuálem.

„Tucson se po své světové premiéře na ženevském autosalonu začne v Evropě prodávat ve druhé polovině roku 2015,“ uvádí Adámek. „Všechny varianty pro evropský trh budou vyráběny v České republice.“

Hyundai prodal od roku 2001 přes milion terénních vozů kategorie SUV. Nový Tucson bude pro evropský prodej značky velmi důležitý, protože auto této kategorie představovalo 22 % jejích prodejů v roce 2014. I s novým Tucsonem chce pokračovat v záměru vyrábět všechny modely pro evropský trh v Evropě. V Nošovicích v současnosti vyrábí vozy i30, kompaktní MPV ix25 a ix35. Ten loni tvořil kolem 56 procent produkce závodu.

Nový Hyundai Tucson nahradí model ix35.

Nošovická automobilka Hyundai loni vyrobila 307 450 aut, což je meziroční zvýšení o 1,3 procenta a zároveň o 2,5 procenta více, než plánovala. Letos chce zvýšit výrobu zhruba o deset procent na 330 tisíc vozů. Auta vyváží celkem do 55 zemí, nejvíce do Německa, Ruska a Velké Británie. Automobilka má zhruba 3 300 zaměstnanců, dalších asi sedm tisíc lidí zaměstnávají v regionu subdodavatelské firmy.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.