Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Tucson: Santa Fe má bratříčka

  16:04aktualizováno  16:04
Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček. Poprvé byl představen letos v lednu na autosalonu v Chicagu. Evropskou premiéru měl v březnu v Ženevě a českou na Autotecu v Brně.

Hyundai Tucson pohání moderní motory, nabízí bohatou základní výbavu a disponuje pohonem všech kol.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Novinku bude pohánět jeden ze tří osvědčených motorů. Základní model bude vybaven benzinovým čtyřválcem o objemu dva litry se systémem proměnného časování ventilů CVVT a výkonu 104 kW (142 k). Benzinový motor bude spjat s manuální převodovkou.

Zastánci naftových motorů sáhnou po čtyřválcovém turbodieselu CRDi o objemu dva litry. Motor poskytne výkon 82 kW (112 k) a největší točivý moment 245 Nm při 1800 až 2500 ot/min. Tato pohonná jednotka může být kombinována s pětirychlostní manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Na samém vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec o objemu 2,7 litru s proměnnou délkou sání. Agregát disponuje výkonem 129 kW (174 k) a bude dodáván pouze se čtyřstupňovou automatickou převodovkou Shiftronic.

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Rozložení pohonu na obě nápravy však může ovlivnit i řidič. Stačí stisknout tlačítko závěru 4WD na přístrojové desce a uzamknout tak náhon na všechna kola, pokud vůz pojede rychlostí do 35 km/h, s rozdělením točivého momentu v poměru 50:50.

Tucson nabídne bohatou standardní bezpečnostní i luxusní výbavu. Zmiňme například šest airbagů, ABS s rozdělovačem brzdné síly (EBD), protiprokluzový systém (TCS), kotoučové brzdy na všech kolech, klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken nebo centrální zamykání. Z příplatkové výbavy jmenujme například ESP, mlhová světla, vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat či automatickou klimatizaci.

Cena nového automobilu zatím nebyla stanovena, podle dostupných informací by však měla začínat okolo částky 600 000 Kč. Vůz přijde na český trh v září tohoto roku.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů.

Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček.

Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.