Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

aktualizováno 
„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku ve výši podobné útratě za buřta u stánku,“ to stojí v dopisu, který distributor vozů Hyundai pro Českou republiku rozeslal svým dealerům.

Hyundai i30 vyrábí továrna ve slezských Nošovicích, novinkou na trhu je verze kombi. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

„Přijde-li k vám zákazník, mávající ́nabídkami ‚zoufalého leasingu konkurenta’́, politujte ho a nabídněte mu buď opravdu kvalitní vůz Hyundai, nebo mu doporučte dobrého psychologa,“ stojí také v dopisu, který získal od jednoho z prodejců korejské značky specializovaný magazín zdopravy.cz.

„Text svým stylem a vyjadřováním velmi připomíná jiné dopisy dealerům, pod kterými byl dříve podepsán šéf Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický,“ doplňuje Jan Sůra, šéfredaktor magazínu. „V dopise uvádí, že sledují stoupající míru zoufalství domácího konkurenta. Tím zřejmě myslí Škodu Auto, která prodává v Česku třikrát více aut než Hyundai.“

Redakce nabídla prostor k vyjádření Hyundai Motor Czech. Podle jejího mluvčího Miloše Adámka firma tuto záležitost nechce nijak komentovat.

Podle psychologa Michaela Šebka se v obchodě snahy devalvovat konkurenci běžně vyskytují. „Zde je ještě únosný ten fakt, že konkurent není přímo jmenován, ačkoliv se v rámci lokální komunikační kultury rozumí samo sebou, koho tím autor dopisu myslí,“ dodává. „Existuje lokální komunikační kultura a různé sociální skupiny mohou produkovat lokální různost ve volbě slov, metafor, nadsázek, konkurenčních strategií a podobně,“ vysvětluje psycholog.

Dopis českého zastoupení Hyundaie svým dealerům

„Dopis se týká nových nabídek leasingu na nový vůz Hyundai i30. O něm firma tvrdí v reklamě, že je nejkvalitnějším kombíkem v Česku,“ upřesňuje Sůra.

Hyundai aktuálně oznámilo start nové kampaně právě na nový kombík modelu i30. „Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai možnost otestovat si na sedm dní model i30 kombi nové generace,“ vysvětluje mluvčí Hyundai Motor Czech Adámek. Testovací jízdy začínají 15. září a končí 7. prosince 2017.

Agresivní vymezování vůči konkurenci, zejména Škodě Auto, je pro Hyundai v Česku poslední roky typické. „Myslím, že pomlouváním konkurence se ničeho dobrého nedosáhne. Z odborného hlediska je to špatně, z lidského je to zoufalost,“ řekl pro zdopravy.cz reklamní expert Martin Charvát z kreativního studia Remembership.

Redakce iDNES.cz nechala list posoudit specialistkou na vzdělávání manažerů Barboru Daňkovou ze společností TCC: „V textu můžeme najít řadu indicií patřících k typickým rysům úspěšných manažerů - odvaha, průbojnost, sebevědomí, bojovnost, drive, schopnost sdělit svůj názor. Bohužel i tyto vlastnosti mohou být v extrémní podobě svému nositeli spíše na škodu. Souvisí pak s jistou nesebekritičností, válcováním druhých, absencí taktu a diplomacie, jistou samolibostí, ješitností a neochotou přijmout jiný než svůj názor a také nezřídka s tendencí hledat vinu zásadně u druhých - kolegů, konkurence, podmínek.“ Podle Daňkové z textu vykukuje značná dávka testosteronu a dětinského překřikování.

Podle Víta Pěkného, nezávislého experta na automobilový trh a autoprůmysl, je takový přístup výsledkem tlaku nadnárodních centrál na lokální management. „Neustále držet nastavené tempo je téměř smrtící,“ komentuje Pěkný, podle něhož je reálný trh znatelně menší než ten, který líčí suchá čísla statistik reportovaná do centrál. Naráží tak na to, že mnoho aut prodaných a registrovaných v Česku nakonec v rámci takzvaných reexportů putuje do zahraničí. „Každá značka má svoje metody a cesty, jak si k aktuálním výsledkům pomáhá. Tento tón komunikace má ovšem poněkud jiný účinek. Považuje-li mě někdo za hlupáka, protože jsem ještě nekoupil nebo nezkusil jeho produkt, tak mě tímto tónem komunikace určitě nepřesvědčí,“ myslí si Pěkný.

S ním souhlasí Barbora Daňková z TCC: „Schválně zkuste říct sousedovi, že je blbec, protože jezdí v jiném autě, než se líbí vám. Možná se s vámi začne hádat, možná vám dá facku nebo se s vámi přestane bavit. Určitě se ale nezastydí a nepůjde si zítra koupit nové auto. A jestli ano, tak rozhodně ne značku, kterou mu tak agresivně vnucujete.“





Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.