Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai začne prodávat první plynový hybrid

  12:00aktualizováno  12:00
Hybridní automobily jsou v módě a prakticky každý výrobce chce přijít se svou troškou do mlýna. Korejská automobilka Hyundai však připravuje hybrid vpravdě neobvyklý – jeho spalovací motor totiž poběží na zkapalněný propan-butan.

Automobilka Hyundai oznámila, že v červenci roku 2009, tedy zhruba za rok, začne prodávat hybridní variantu svého modelu Elantra.

Zpočátku bude tento vůz určen pouze pro korejský trh, kde ponese označení Avante. Nová Elantra LPI HEV, jak vůz výrobce označuje, je v mnoha směrech unikátní a i za rok by měla nést několik světových primátů.

Hyundai tvrdí, že půjde o první hybrid s pohonem na zkapalněný propan-butan, tedy i u nás oblíbené palivo LPG. Motor Liquefied Petroleum Injection řady Gamma bude mít objem 1,6 litru, o výkonu se tisková zpráva nezmiňuje.

V pohonu automobilu mu bude pomáhat 15kW elektromotor a přenos hnací síly bude mít na starosti bezestupňová převodovka CVT.

Elektromotoru budou dodávat energii nové Li-Pol baterie, i v tom by měla hybridní elantra získat světové prvenství. Li-Pol baterie prozatím nikdo v sériovém automobilu nepoužil a v současnosti se zatím prosazují baterie typu Li-Ion.

Automobilka se také chlubí tím, že bude Elantra LPI HEV hybridem s nejnižšími provozními náklady. Řidiči prý oproti konkurenčním hybridům ušetří za palivo až 40 %, oproti benzinovému modelu Elantry pak až 50 %.

Částečně za to budou děkovat nízké spotřebě, které odpovídá produkce 103 gramů CO2 na kilometr jízdy. Svůj díl na nízkých provozních nákladech také ponese příznivá cena samotného LPG.

I emise ostatních škodlivin by měly být velmi nízké, výrobce tvrdí, že až o 90 % nižší než u benzinovým motorem vybaveného modelu. Elantra LPI HEV by tak měla plnit americkou normu SULEV.

Hyundai rovněž přiznalo, že hybridní elantra bude o poznání dražší než benzinový model. Podle vyjádření automobilky se ale vynaložená investice vrátí na úsporách zhruba za dva roky provozu.

Více detailů automobilka přinese až před uvedením novinky na trh. Export modelu na světové trhy není nemožný, ale Hyundai bude svůj LPG hybridní model vyvážet pouze do zemí, které mají dostatečně kvalitní infrastrukturu čerpacích stanic s tímto palivem. Česká republika tuto podmínku splňuje. Takže se nechme překvapit...





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.