Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I dokonalé může být lepší: Lamborghini Gallardo LP560-4

aktualizováno 
I snový supersport může potřebovat nové srdce. Jeden z nejkrásnějších supersportů současnosti Lamborghini Gallardo dostal koně navíc. Přijíždí nové gallardo.

Lamborghini Gallardo LP560-4 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Motorářům ze Sant´Agata Bolognese se ale zároveň podařilo srazit spotřebu a tím i emise. Zuřivý bílý býk na stánku Lamborghini v Ženevě sežere o 18 % míň než předchůdce, což znamená 14,7 litrů spotřeby s manuální a ještě o něco míň s převodovkou e-gear.

Je ovšem třeba uvažovat, jak se taková spotřeba měří (více zde) pod vedením normálního smrtelníka počítejme s mnohem častějšími návštěvami nemilovaného zařízení jménem benzinka.

Šlechtila se také aerodynamika a konstruktéři srazili ještě dvacet kilogramů hmotnosti.

Za vylepšenými výkony stojí nové celohliníkové srdce gallarda. Desetiválec s přímým vstřikováním paliva IDS (Iniezione Diretta Stratificata - přímé vrstvené vstřikování)  má objem 5 204 ccm. Maximálních 560 koní (412 kW), které má i v označení, dosahuje při 8 000 ot./min. 540 kroutících newtonmetrů nabídne při 6 500 ot./min. Oproti předchůdci tedy gallardo posílilo o 40 koní.

Menší z nabídky malé, ale o to rychlejší italské automobilky se rozparádí až na maximálních 325 km/h. Na stovce je za 3,7 sekundy a na dvoustovku to trvá dalších 8,1 s.

O krocení divé zvěře se starají kotouče s průměrem 365 (vpředu) a 356 mm (vzadu), za příplatek můžete dostat keramické, u kterých jsou přední ještě o 15 mm větší.

Úprav se dočkaly převodovky. Ta automatická - pojmenovaná e-gear - řadí nově o 40 % rychleji.

Přelaďovalo se nastavení podvozku a přibyl jízdní režim, jehož označení "Corsa" (italsky závod) říká vše.

Od svého uvedení v roce 2003 už z bran fabriky u Bologni vyjelo 7 100 Lamborghini Gallardo. O autě vystaveném v Ženevě výrobce mluví jako o novém modelu. "LP560-4 potvrdí úspěšný příběh," říká o něm Stephan Winkelmann, šéf automobilky Automobili Lamborghini. "Svého předchůdce překonává v každém ohledu."

Lamborghini Gallardo LP560-4

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.