Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I dokonalé může být lepší: Lamborghini Gallardo LP560-4

aktualizováno 
I snový supersport může potřebovat nové srdce. Jeden z nejkrásnějších supersportů současnosti Lamborghini Gallardo dostal koně navíc. Přijíždí nové gallardo.

Lamborghini Gallardo LP560-4 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Motorářům ze Sant´Agata Bolognese se ale zároveň podařilo srazit spotřebu a tím i emise. Zuřivý bílý býk na stánku Lamborghini v Ženevě sežere o 18 % míň než předchůdce, což znamená 14,7 litrů spotřeby s manuální a ještě o něco míň s převodovkou e-gear.

Je ovšem třeba uvažovat, jak se taková spotřeba měří (více zde) pod vedením normálního smrtelníka počítejme s mnohem častějšími návštěvami nemilovaného zařízení jménem benzinka.

Šlechtila se také aerodynamika a konstruktéři srazili ještě dvacet kilogramů hmotnosti.

Za vylepšenými výkony stojí nové celohliníkové srdce gallarda. Desetiválec s přímým vstřikováním paliva IDS (Iniezione Diretta Stratificata - přímé vrstvené vstřikování)  má objem 5 204 ccm. Maximálních 560 koní (412 kW), které má i v označení, dosahuje při 8 000 ot./min. 540 kroutících newtonmetrů nabídne při 6 500 ot./min. Oproti předchůdci tedy gallardo posílilo o 40 koní.

Menší z nabídky malé, ale o to rychlejší italské automobilky se rozparádí až na maximálních 325 km/h. Na stovce je za 3,7 sekundy a na dvoustovku to trvá dalších 8,1 s.

O krocení divé zvěře se starají kotouče s průměrem 365 (vpředu) a 356 mm (vzadu), za příplatek můžete dostat keramické, u kterých jsou přední ještě o 15 mm větší.

Úprav se dočkaly převodovky. Ta automatická - pojmenovaná e-gear - řadí nově o 40 % rychleji.

Přelaďovalo se nastavení podvozku a přibyl jízdní režim, jehož označení "Corsa" (italsky závod) říká vše.

Od svého uvedení v roce 2003 už z bran fabriky u Bologni vyjelo 7 100 Lamborghini Gallardo. O autě vystaveném v Ženevě výrobce mluví jako o novém modelu. "LP560-4 potvrdí úspěšný příběh," říká o něm Stephan Winkelmann, šéf automobilky Automobili Lamborghini. "Svého předchůdce překonává v každém ohledu."

Lamborghini Gallardo LP560-4

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz