Motorářům ze Sant´Agata Bolognese se ale zároveň podařilo srazit spotřebu a tím i emise. Zuřivý bílý býk na stánku Lamborghini v Ženevě sežere o 18 % míň než předchůdce, což znamená 14,7 litrů spotřeby s manuální a ještě o něco míň s převodovkou e-gear.
Je ovšem třeba uvažovat, jak se taková spotřeba měří (více zde) pod vedením normálního smrtelníka počítejme s mnohem častějšími návštěvami nemilovaného zařízení jménem benzinka.
Šlechtila se také aerodynamika a konstruktéři srazili ještě dvacet kilogramů hmotnosti.
Za vylepšenými výkony stojí nové celohliníkové srdce gallarda. Desetiválec s přímým vstřikováním paliva IDS (Iniezione Diretta Stratificata - přímé vrstvené vstřikování) má objem 5 204 ccm. Maximálních 560 koní (412 kW), které má i v označení, dosahuje při 8 000 ot./min. 540 kroutících newtonmetrů nabídne při 6 500 ot./min. Oproti předchůdci tedy gallardo posílilo o 40 koní.
Menší z nabídky malé, ale o to rychlejší italské automobilky se rozparádí až na maximálních 325 km/h. Na stovce je za 3,7 sekundy a na dvoustovku to trvá dalších 8,1 s.
O krocení divé zvěře se starají kotouče s průměrem 365 (vpředu) a 356 mm (vzadu), za příplatek můžete dostat keramické, u kterých jsou přední ještě o 15 mm větší.
Úprav se dočkaly převodovky. Ta automatická - pojmenovaná e-gear - řadí nově o 40 % rychleji.
Přelaďovalo se nastavení podvozku a přibyl jízdní režim, jehož označení "Corsa" (italsky závod) říká vše.
Od svého uvedení v roce 2003 už z bran fabriky u Bologni vyjelo 7 100 Lamborghini Gallardo. O autě vystaveném v Ženevě výrobce mluví jako o novém modelu. "LP560-4 potvrdí úspěšný příběh," říká o něm Stephan Winkelmann, šéf automobilky Automobili Lamborghini. "Svého předchůdce překonává v každém ohledu."