Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I drahý střešní box může být nebezpečný

aktualizováno 
Ne každý střešní box odolá dešti a některé dokonce představují velké nebezpečí pro své okolí při nehodě. Vyplývá to z výsledku testu, který společně podnikly autokluby několika zemí ze západní části Evropy.
Lyže se provrtaly ze střešního boxu při nárazu ven

Lyže se provrtaly ze střešního boxu při nárazu ven | foto: ADAC

Během na první pohled neškodného nárazu v rychlosti 30 km/h se lyže z jednoho zkoušeného střešního boxu provrtaly jeho stěnou ven a v běžném provozu by ohrozily ostatní auta, chodce nebo cyklisty.

A drahý střešní box prodávaný pod jménem Atlantis od firmy Thule dokonce uletěl při nárazu ve zkušebně ze střechy celý.

Nejlépe v testu obstála dvojice Kamei Corvara 310 a Montblanc Triton 450. Třetí skončil nejlevnější testovaný box ATU Jetbag Sprint 270, za ním se umístila schránka Thule Ocean 500.

Naopak čtyřmi neúspěšnými v testu autoklubů jsou G3 Cargo 12, Atera Carver 411, G3 Pegaso 450 a Thule Atlantis 780.

Nejdražší testovaný výrobek Thule Atlantis nejenže neobstál v crash testu, když při nárazu opustil střechu vozu, ale stejně jako dalších pět boxů nedokázal svůj obsah ochránit před deštěm. V „mokrých“ zkouškách uspěla jen dvojice vítězů srovnávacího testu.

Zkoušky v testovací laboratoři ukázaly, že větší bezpečí a s tím spojené lepší upevnění ke střešnímu nosiči zaručuje jednoduchý systém používaný u levných boxů. Jedná se o konzole s tvarem písmene U.

U dražších boxů používaný systém rychloupínáků v testech zklamal. Při ostrém manévrování s volantem, které simuluje situaci, při níž se řidič rychle musí vyhnout překážce na silnici, boxy s rychloupínáky jezdily po nosiči zleva doprava a zpátky.

Autokluby také řidičům doporučují pevně zajistit obsah boxu pomocí přídavných pásů.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.