Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I italská auta umí být hodně ošklivá: Vygor Opera

aktualizováno 
Neznámá italská společnost Vygor vytvořila podivný mix kupé a SUV. Dost nevzhledné auto se jmenuje Opera a vzniknout má v limitované stopadesátikusové sérii.

Vygor Opera | foto: Vygor

Itálie je považována za Mekku automobilového designu. Při pohledu na výtvor Vygor Opera by si to ale myslel málokdo. A dost možná si tento kříženec sportovního kupé a SUV vyslouží titul aktuálně nejošklivějšího italského auta.

Fotogalerie

Vygor je prozatím nová a neznámá italská automobilka, respektive firma, která chce vyrábět auta. Pochází z města Lucca ve střední Itálii a doposud za sebou nemá žádný dokončený projekt. Prvním automobilem bude právě až model Opera.

Sama firma zdůrazňuje novou třídu, kam auto patří. Tedy někam mezi SUV a sportovní kupé. Příkladem mohlo jít BMW X6 a možná také některé dřívější šílené kreace jihokorejské značky SsangYong: Actyon, Kyron a Rodius.

Mohlo by vás zajímat

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z široké nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Opera je z obou kategorií spíš kupé, už jen díky dvoudveřové karoserii a relativně malé kabině. Do kategorie SUV pak operu řadí zvýšený podvozek s velkými koly, mohutná kapota a především mohutný ponton karosérie. Ten výrazně kontrastuje s malou kabinou se skromnými bočními okny.

Kapitola sama pro sebe je agresivní předek s výraznými průduchy v nárazníku. Téměř obézní zadek nese zlaté logo značky a podtrhuje jej černý difuzor pod nárazníkem. Zcela nepřehlédnutelný je i výrazně vyklenutý zadní spojler, který je součástí víka kufru a také mohutně vypoulené blatníky.

O výkon opery se papírově výrobce postaral dostatečně. Sice vůbec neuvádí, jaký motor se pod mohutnou kapotou nachází, ale výkon už uvádí. V nabídce budou tři výkonové varianty v rozmezí 300 až 400 koní. Motor bude pohánět všechna kola, ale opět zatím bez uvedení typu převodovky.

Vygor Opera

Karoserii tvoří rám z ocelových trubek a hliníkové či kompozitní panely. Výhodou má být lehká stavba, auto by mělo vážit do 1,5 tuny, což je solidní hodnota. Výrobce se dále zmiňuje už jen o nabídce osmnácti až dvaadvacetipalcových kol, výběr bude na zákaznících. Ostatně na individuálních přáních klientů je postavena celá koncepce opery. Ovšem z čeho budou moci vybírat, je stále zatím tajemství.

Vcelku optimistické plány značky hovoří o limitované sérii 150 automobilů. Víc jich prý nebude. Otázkou ale je, jestli se vůbec najde 150 zákazníků pro takto zvláštní vůz, který ani nepochází od renomovaného výrobce, ani neexceluje vybraným designem, spíš naopak. Známa není ani cena, ale levným autem Opera rozhodně nebude. 

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.