Vygor Opera

Vygor Opera | foto: Vygor

I italská auta umí být hodně ošklivá: Vygor Opera

  • 63
Neznámá italská společnost Vygor vytvořila podivný mix kupé a SUV. Dost nevzhledné auto se jmenuje Opera a vzniknout má v limitované stopadesátikusové sérii.

Itálie je považována za Mekku automobilového designu. Při pohledu na výtvor Vygor Opera by si to ale myslel málokdo. A dost možná si tento kříženec sportovního kupé a SUV vyslouží titul aktuálně nejošklivějšího italského auta.

Fotogalerie

Vygor je prozatím nová a neznámá italská automobilka, respektive firma, která chce vyrábět auta. Pochází z města Lucca ve střední Itálii a doposud za sebou nemá žádný dokončený projekt. Prvním automobilem bude právě až model Opera.

Sama firma zdůrazňuje novou třídu, kam auto patří. Tedy někam mezi SUV a sportovní kupé. Příkladem mohlo jít BMW X6 a možná také některé dřívější šílené kreace jihokorejské značky SsangYong: Actyon, Kyron a Rodius.

Opera je z obou kategorií spíš kupé, už jen díky dvoudveřové karoserii a relativně malé kabině. Do kategorie SUV pak operu řadí zvýšený podvozek s velkými koly, mohutná kapota a především mohutný ponton karosérie. Ten výrazně kontrastuje s malou kabinou se skromnými bočními okny.

Kapitola sama pro sebe je agresivní předek s výraznými průduchy v nárazníku. Téměř obézní zadek nese zlaté logo značky a podtrhuje jej černý difuzor pod nárazníkem. Zcela nepřehlédnutelný je i výrazně vyklenutý zadní spojler, který je součástí víka kufru a také mohutně vypoulené blatníky.

O výkon opery se papírově výrobce postaral dostatečně. Sice vůbec neuvádí, jaký motor se pod mohutnou kapotou nachází, ale výkon už uvádí. V nabídce budou tři výkonové varianty v rozmezí 300 až 400 koní. Motor bude pohánět všechna kola, ale opět zatím bez uvedení typu převodovky.

Vygor Opera

Karoserii tvoří rám z ocelových trubek a hliníkové či kompozitní panely. Výhodou má být lehká stavba, auto by mělo vážit do 1,5 tuny, což je solidní hodnota. Výrobce se dále zmiňuje už jen o nabídce osmnácti až dvaadvacetipalcových kol, výběr bude na zákaznících. Ostatně na individuálních přáních klientů je postavena celá koncepce opery. Ovšem z čeho budou moci vybírat, je stále zatím tajemství.

Vcelku optimistické plány značky hovoří o limitované sérii 150 automobilů. Víc jich prý nebude. Otázkou ale je, jestli se vůbec najde 150 zákazníků pro takto zvláštní vůz, který ani nepochází od renomovaného výrobce, ani neexceluje vybraným designem, spíš naopak. Známa není ani cena, ale levným autem Opera rozhodně nebude.