Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I koncepty bourají. Kia Kee si natloukla nos

  12:08aktualizováno  12:08
Koncepty, to jsou auta, která se většinou na silnici nikdy nepodívají. Po autosalonu, na kterém je neustále obskakují s hadříkem a prachovkou a žárlivě odhánějí kohokoli, kdo by se jich chtěl dotknout, je schovají do muzea. Zdálo by se, že se jim nemůže nic stát. Při cestě na jednu takovou přehlídku však naboural jediný exemplář Kii Kee.

Kia Kee | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Občas nechají v konceptu někoho projet, ale rozhodně ho nepustí do automobilové džungle, kde platí právo silnějšího a drzejšího. - ČTĚTE ZDE

Takové vyjížďky se konají za přísných bezpečnostních opatření, nemůžete jet víc než nějakou čtyřicítkou  padesátkou a pustí vás jen na uzavřený okruh.

I přesto může takový koncept nabourat, jak se to nyní stalo korejské automobilce. Jejich citronově žlutý sporťák Kee, představený na autosalonu ve Frankfurtu, při cestě na další autosalonovou štaci do Los Angeles naboural.

Kia Kee

Ani pečlivá pozornost nezabránila tomu, aby Kia Kee došla k úhoně. Co se přesně stalo, automobilka neprozradila.

Říká se, že se auto při převozu kamionem vyvléklo z úchytů a vážně se poškodila přední část. Jisté ale je, že na losangeleskou autopřehlídku, která začíná tento týden, už to nestíhá.

Obyčejný značkový servis Kii na nápravu škod stačit nebude. Takže Kee vyrazí zpět do ateliéru designérů. Alex Fodorak, mluvčí americké Kii, upřesnil, že Kee teď odcestuje k opravě do Itálie.

Utopený koncept
Při pohledu do historie můžeme najít ještě smutnější konec zajímavého konceptu. Chrysler Norseman ani nedostal možnost se představit světu oficiálně na autosalonu.

Při své cestě z turínských ateliérů Ghia do Ameriky šel ke dnu v útrobách lodi Andrea Doria. Od 25. července 1956 odpočívá tenhle unikát v sedmdesátimetrové hloubce na dně kousek od newyorského přístavu.

Práce na Norsemanu trvaly u Ghie 15 měsíců. Za padesát milionů tehdejších lir si studii objednal Chrysler, aby mohl prezentovat technickou vyspělost svých výrobků.

Norseman měl mimo jiné dálkově ovládané víčko nádrže nebo elektricky seřiditelná sedadla - ve své době velmi neobvyklé prvky výbavy, které dnes považujeme za samozřejmé.

Specialitou bylo zadní okno, které se zasouvalo do střechy. Auto úplně postrádalo čelní sloupky. Velmi aerodynamická karoserie měla dvoubarevné modré lakování.

Chrysler Norseman

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.