Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I oči designéra odhalily rozdíly mezi testovanými vozy

  12:20aktualizováno  12:20
- První postřehy? Stárnoucí Felicia byla ve slalomu pohyblivější než mladé Polo, její přístrojová deska je sympatičtější než u Clia. Nejvzrušivější dotyk s volantem včetně reakcí, které byly po vůli pána, zprostředkovala věkem zkušená Fiesta - dnes též Mazda 121.
Kultivované celkově bylo Clio, byť s výrazem kluka s vykulenýma očima. Je to takový divoch, jak vkusně slibuje televizní reklama? Snad ano, ale ve všem s tendencí nedospělého. Naproti tomu zcela upřímně jednoduše se prezentuje Polo. Je věcné ve všem, žádný výkřik vzrušení, i když ho jakkoliv zmáčknete. Reaguje si klidně po svém. Pokud ho švunkem nedostanete do slalomové branky, posaďte se s ním raději k ohništi na louce (s Cliem ovšem ke krbu) a nechte si vyprávět o životě brouků. To zase "kukuč" Felicie je nejcharakternější, ale i nejméně harmonický díky příliš veliké masce. Ano, je až humpolácký. Nejpůvabnější, ale i nejvyváženější je úsměv Pola, stejně jako celá jeho figura. Mazda zase má až sexy proporce, ale s přílišnými make-upovými úpravami - kosmetickými změnami spíše lehké holky. Vytlačená zadní světla připomínají vystouplé klouby - proti původní Fiestě žádný pokrok. Vpředu je docela měkce milá - až na ten "zubní drát" v horní čelisti. Ale to je prostě Mazda, a ne eliptický Ford.
Nejpěknější zadek má "ten lump Clio se svou holou lebkou" zadního, do střechy zahnutého skla. Ano, tento vjem své ženy potvrzuji zcela. Pouze ze strany dozadu spadající hlava nevypadá zrovna vábně. Proto se v přístupu k zadním sedadlům doporučuje hluboký úklon - nejenom z úcty. To dozadu jakoby se zvedající Polo vypadá lépe. Ale jen vypadá. Svůj šarm však neztratila ona porůznu zvrásnělá stará panna, slečna, Felicia. Německy motorizovaná a doladěná i ve výrobní kvalitě zůstane mnohým po svém odchodu v příjemných vzpomínkách.
Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.