Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I oči designéra odhalily rozdíly mezi testovanými vozy

  12:20aktualizováno  12:20
- První postřehy? Stárnoucí Felicia byla ve slalomu pohyblivější než mladé Polo, její přístrojová deska je sympatičtější než u Clia. Nejvzrušivější dotyk s volantem včetně reakcí, které byly po vůli pána, zprostředkovala věkem zkušená Fiesta - dnes též Mazda 121.
Kultivované celkově bylo Clio, byť s výrazem kluka s vykulenýma očima. Je to takový divoch, jak vkusně slibuje televizní reklama? Snad ano, ale ve všem s tendencí nedospělého. Naproti tomu zcela upřímně jednoduše se prezentuje Polo. Je věcné ve všem, žádný výkřik vzrušení, i když ho jakkoliv zmáčknete. Reaguje si klidně po svém. Pokud ho švunkem nedostanete do slalomové branky, posaďte se s ním raději k ohništi na louce (s Cliem ovšem ke krbu) a nechte si vyprávět o životě brouků. To zase "kukuč" Felicie je nejcharakternější, ale i nejméně harmonický díky příliš veliké masce. Ano, je až humpolácký. Nejpůvabnější, ale i nejvyváženější je úsměv Pola, stejně jako celá jeho figura. Mazda zase má až sexy proporce, ale s přílišnými make-upovými úpravami - kosmetickými změnami spíše lehké holky. Vytlačená zadní světla připomínají vystouplé klouby - proti původní Fiestě žádný pokrok. Vpředu je docela měkce milá - až na ten "zubní drát" v horní čelisti. Ale to je prostě Mazda, a ne eliptický Ford.
Nejpěknější zadek má "ten lump Clio se svou holou lebkou" zadního, do střechy zahnutého skla. Ano, tento vjem své ženy potvrzuji zcela. Pouze ze strany dozadu spadající hlava nevypadá zrovna vábně. Proto se v přístupu k zadním sedadlům doporučuje hluboký úklon - nejenom z úcty. To dozadu jakoby se zvedající Polo vypadá lépe. Ale jen vypadá. Svůj šarm však neztratila ona porůznu zvrásnělá stará panna, slečna, Felicia. Německy motorizovaná a doladěná i ve výrobní kvalitě zůstane mnohým po svém odchodu v příjemných vzpomínkách.
Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Čech pečuje o vůz mistra světa rallye. Ogierovi radí a nastavuje mu auto

V rallye týmu pětinásobného mistra světa Sébastiena Ogiera pracuje jako „car...

Leze po skalách, má rád fotbal a když má chvilku, tak doma, kousek od Kyjova, pomáhá na vinohradu a ve sklípku....

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Najdete na iDNES.cz