Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I oči designéra odhalily rozdíly mezi testovanými vozy

  12:20aktualizováno  12:20
- První postřehy? Stárnoucí Felicia byla ve slalomu pohyblivější než mladé Polo, její přístrojová deska je sympatičtější než u Clia. Nejvzrušivější dotyk s volantem včetně reakcí, které byly po vůli pána, zprostředkovala věkem zkušená Fiesta - dnes též Mazda 121.
Kultivované celkově bylo Clio, byť s výrazem kluka s vykulenýma očima. Je to takový divoch, jak vkusně slibuje televizní reklama? Snad ano, ale ve všem s tendencí nedospělého. Naproti tomu zcela upřímně jednoduše se prezentuje Polo. Je věcné ve všem, žádný výkřik vzrušení, i když ho jakkoliv zmáčknete. Reaguje si klidně po svém. Pokud ho švunkem nedostanete do slalomové branky, posaďte se s ním raději k ohništi na louce (s Cliem ovšem ke krbu) a nechte si vyprávět o životě brouků. To zase "kukuč" Felicie je nejcharakternější, ale i nejméně harmonický díky příliš veliké masce. Ano, je až humpolácký. Nejpůvabnější, ale i nejvyváženější je úsměv Pola, stejně jako celá jeho figura. Mazda zase má až sexy proporce, ale s přílišnými make-upovými úpravami - kosmetickými změnami spíše lehké holky. Vytlačená zadní světla připomínají vystouplé klouby - proti původní Fiestě žádný pokrok. Vpředu je docela měkce milá - až na ten "zubní drát" v horní čelisti. Ale to je prostě Mazda, a ne eliptický Ford.
Nejpěknější zadek má "ten lump Clio se svou holou lebkou" zadního, do střechy zahnutého skla. Ano, tento vjem své ženy potvrzuji zcela. Pouze ze strany dozadu spadající hlava nevypadá zrovna vábně. Proto se v přístupu k zadním sedadlům doporučuje hluboký úklon - nejenom z úcty. To dozadu jakoby se zvedající Polo vypadá lépe. Ale jen vypadá. Svůj šarm však neztratila ona porůznu zvrásnělá stará panna, slečna, Felicia. Německy motorizovaná a doladěná i ve výrobní kvalitě zůstane mnohým po svém odchodu v příjemných vzpomínkách.
Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

Najdete na iDNES.cz