Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I tohle je auto: Mazda Taiki

aktualizováno 
Má to čtyři kola, v útrobách tomu vrní motor, ale ani ten není jen tak obyčejný. A už vůbec to nevypadá jako auto. Jmenuje se Mazda Taiki.

Mazda Taiki | foto: Mazda

Jako náhle zkamenělá vlna vypadá nejnovější kreace designérů Mazdy. Její designéři v ní vidí - tedy spíše chtějí vidět - kupé.

Jeden z nejbizarnějších konceptů představených v Tokiu se jmenuje Taiki a možná nějak takhle vypadá zhmotnění větru, v japonštině jeho jméno totiž znamená "atmosféra".

Šéfové Mazdy ještě ke všemu tvrdí, že něco takového bude jednou opravdu jezdit po silnicích. Říkají, že na tomhle 4620 milimetrů dlouhém padajícím listu, vyvřelině... lze vypozorovat některé designérské směry, kterými se má japonská automobilka ubírat. Designér, který za konceptem Taiki stojí, se jmenuje Atsuhiko Yamada.

Kabina dvoumístného interiéru je kompletně prosklená. Řidiče obklopuje černá barva, spolujezdec má svou půlku laděnou do bíla. O tom, že na cestu svítí LED diody, snad ani není třeba mluvit

Sedadla mají výplně z elastického silikonového materiálu. Většinu ovladačů má řidič soustředěnu na volant. Rychloměr i otáčkoměr jsou složené z LED diod a lemují přístrojovku.

Vývojáři Mazdy chtějí konkurovat přírodě, koeficient aerodynamického odporu Cx je tak pouhých 0,25.

Wankelův rotační motor, který letos slaví v podání Mazdy čtyřicátiny, se v konceptu taiki jmenuje 16x. Označení napovídá, že objem dvou rotorů narostl na 1,6 litru z původních 1,3.

Sedmistupňový automat přenáší krouticí moment od motoru uloženého vpředu na dvaadvacetipalcová kola zadní nápravy, obutá do - na koncept nezvykle úzkých - pneumatik 195/40. Rozvor je tři metry. Další míry: šířka je 1950 milimetrů, výška 1240.

Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda Taiki


Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.