Mazda Taiki

Mazda Taiki | foto: Mazda

I tohle je auto: Mazda Taiki

  • 25
Má to čtyři kola, v útrobách tomu vrní motor, ale ani ten není jen tak obyčejný. A už vůbec to nevypadá jako auto. Jmenuje se Mazda Taiki.

Jako náhle zkamenělá vlna vypadá nejnovější kreace designérů Mazdy. Její designéři v ní vidí - tedy spíše chtějí vidět - kupé.

Jeden z nejbizarnějších konceptů představených v Tokiu se jmenuje Taiki a možná nějak takhle vypadá zhmotnění větru, v japonštině jeho jméno totiž znamená "atmosféra".

Šéfové Mazdy ještě ke všemu tvrdí, že něco takového bude jednou opravdu jezdit po silnicích. Říkají, že na tomhle 4620 milimetrů dlouhém padajícím listu, vyvřelině... lze vypozorovat některé designérské směry, kterými se má japonská automobilka ubírat. Designér, který za konceptem Taiki stojí, se jmenuje Atsuhiko Yamada.

Kabina dvoumístného interiéru je kompletně prosklená. Řidiče obklopuje černá barva, spolujezdec má svou půlku laděnou do bíla. O tom, že na cestu svítí LED diody, snad ani není třeba mluvit

Sedadla mají výplně z elastického silikonového materiálu. Většinu ovladačů má řidič soustředěnu na volant. Rychloměr i otáčkoměr jsou složené z LED diod a lemují přístrojovku.

Vývojáři Mazdy chtějí konkurovat přírodě, koeficient aerodynamického odporu Cx je tak pouhých 0,25.

Wankelův rotační motor, který letos slaví v podání Mazdy čtyřicátiny, se v konceptu taiki jmenuje 16x. Označení napovídá, že objem dvou rotorů narostl na 1,6 litru z původních 1,3.

Sedmistupňový automat přenáší krouticí moment od motoru uloženého vpředu na dvaadvacetipalcová kola zadní nápravy, obutá do - na koncept nezvykle úzkých - pneumatik 195/40. Rozvor je tři metry. Další míry: šířka je 1950 milimetrů, výška 1240.

Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda Taiki