Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Jižní Koreji umí supersporty. Exotická Spirra S pádí až třístovkou

aktualizováno 
Máte jihokorejská auta spojena s konfekčními modely značek Hyundai, Kia nebo SSang Yong? Spirra S by měla váš názor změnit. Jedná se o lehký supersport, který umí jezdit víc než třísetkilometrovou rychlostí.

Spirra S | foto: Oullim Motors

Spirra je jedním z prvních jihokorejských supersportů. Zajímavý model začala vyvíjet společnost Proto Motors, která finální výrobek představila v roce 2005. Jednalo se o supersport, který používal osmiválec s objemem 4,6 ze staršího Fordu Mustang. Již první spirra překonala o 5 km/h třísetkilometrovou hranici.

Spirra S

V roce 2007 projekt Spirra převzala společnost Oullim Motors. Koncem téhož roku byla představena závodní verze - Spirra GT270. Tento model s šestiválcem do V s objemem 2,7 litru a dvojitým přeplňováním zaznamenal úspěch na jihokorejských závodištích.

Spirra S

Na autosalonu v Pekingu byla letos představena produkční verze nazvaná Spirra S. Tento supersport používá šestiválec do V s objemem 2,7 litru, který používá kompresor. Pohonná jednotka má původ u Hyundaie. Výkon by se měl pohybovat okolo 400 koní a točivý moment má hodnotu 355 Nm.

Spirra S

Spirra S má stejně jako předešlá provedení pohon zadních kol a motor je umístěn uprostřed. Automobil je poměrně lehký - má hmotnost 1 080 kg. Není tak divu, že se maximálka vyšplhala na 305 km/h (350 km/h s úpravou Mission Tuning Offset). Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne pod pět sekund – přesně za 4,8 sekundy.

Spirra S

Automobil používá prostorový rám a karoserie jihokorejského sporťáku je vyrobena z uhlíkových vláken. Délka Spirry S je 4 357 milimetrů a výška pouhých 1 216 milimetrů. Řidič se uvelebí v sedačkách Recaro, které přesně obejmou tělo.

Spirra S

Spirra S se v Jižní Koreji prodává od letošního května. Její cena není přehnaně vysoká. Exotický supersport se prodává za přibližně 100 000 dolarů, tedy v přepočtu okolo 1 800 000 korun. Výrobce plánuje v letošním roce vyrobit 100 kusů, od příštího roku by měla produkce stoupnout až na 300 kusů. O možném exportu od Evropy nejsou žádné informace.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.