Ibiza FR: španělský temperament

  • 64
Na autosalonu v italské Boloni, který skončil 14. prosince, představila automobilka Seat model Ibiza FR (Formula Racing). Srdcem tohoto sportovce je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 20VT o výkonu 110 kW (150 k), který dělá z tohoto vozu nejvýkonnější a nejdynamičtější sériově vyráběnou Ibizu.

Nová Ibiza FR se od svých sourozenců na první pohled odlišuje šestnáctipalcovými litými koly s dvojitými paprsky v titanové barvě. V tomto odstínu jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek a stejně jsou probarvené i kryty koncových světel.

Pozměněný přední nárazník má v dolní části velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Za zmínku stojí také zdvojená chromovaná koncovka výfuku a označení FR na B-sloupku karoserie.

Sportovní ladění vozu je dobře patrné i z provedení interiéru. Palubní deska, středová konzole, výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení. Volant je obšitý kůží a sedadla jsou čalouněna textilním materiálem v metalickém odstínu.

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s pěti ventily na válec dokáže Ibizu FR rozjet na maximální rychlost 218 km/h. Ke sprintu z 0 na 100 km/h potřebuje 8,4 sekundy. V průměru si automobil řekne (podle údajů výrobce) 6,1 litru benzinu na 100 km jízdy.

Výkonu motoru a sportovnímu ladění celého vozu byl patřičně přizpůsobený podvozek - automobil má tak tužší pružiny i tlumiče, přední stabilizátor většího průměru a upravené uchycení zadní nápravy.

Své nejdravější modely odlišuje automobilka Seat označením FR a Cupra. Jestliže sportovně laděným verzím FR jde vedle výkonů také o image a maximální výbavu, modely Cupra jsou zaměřeny především na sportovní jízdu - při jejich vývoji zúročila automobilka zkušenosti z automobilových soutěží. Zatímco Ibiza Cupra se objeví v roce 2004, rodina FR modelů se už zanedlouho rozroste o vůz Leon FR.

Nová Ibiza FR se od svých sourozenců na první pohled odlišuje šestnáctipalcovými litými koly s dvojitými paprsky v titanové barvě.

Za zmínku stojí také zdvojená chromovaná koncovka výfuku.

Pozměněný přední nárazník má v dolní části velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám.

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s pěti ventily na válec dokáže Ibizu FR rozjet na maximální rychlost 218 km/h.

Palubní deska, středová konzole, výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení.

Označení FR nalezneme i na "budíku" otáčkoměru.


Témata: Seat