Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ibiza Fresco: co přináší akční model?

  11:03aktualizováno  11:03
Automobilky přicházejí s akčními modely aby přilákaly zákazníky na lepší cenu nebo bohatší výbavu. Jedním z těchto modelů je i Seat Ibiza Fresco, který je obohacen o automatickou klimatizaci Climatronic, hliníkové ráfky a speciální čalounění. Oproti základní verzi Stella je však dražší o 25 000 Kč.

Na karoserii vozu pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Zejména na koncových světlech je to hodně znát, což ale rozhodně není na škodu. Přední část vozu, které dominují velké světlomety, má své skalní příznivce i odpůrce. Prostě maska se buďto opravdu hodně líbí, nebo ji lidé nemohou vystát.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Interiér automobilu je dost strohý a na kráse mu nepřidají ani lacině působící tvrdé plasty. Na druhou stranu je přístrojová deska přehledná. Výškově a podélně nastavitelný volant dobře padne do rukou a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze po krátkém seznámení snadno obsluhovat intuitivně.

Sedadla Seatu Ibiza jsou pohodlná, u akčního modelu Fresco navíc potažená čalouněním, které není možné získat s jinou výbavou. Cestující na zadních sedadlech se však musí spokojit s menším prostorem v oblasti kolen. Zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání objem 267 litrů, po sklopení zadních sedadel maximálně 960 litrů. Do zavazadelníku je dobrý přístup, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Akční model Fresco lze pořídit s benzinovými motory o objemu 1,2 a 1,4 litru (75 k) a s dieselovými agregáty 1.9 SDI a 1.4 TDI. V našem případě se jednalo o čtyřválcovou čtrnáctistovku disponující šestnáctiventilovou technikou.

Agregát poskytuje výkon 55 kW (75 k), což se ukázalo pro běžnou jízdu jako ideální. Vůz se rozjede z 0 na 100 km/h za 13,2 sekundy a podle výrobce dosáhne maximální rychlosti 173 km/h. V průběhu testovacích jízd se podařilo dosáhnout nejvyšší "tachometrové" rychlosti těsně nad 180 km/h. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.

Podle orientačního měření můžeme soudit, že spotřebu udávanou výrobcem (město 8,8/mimo město 5,2/ kombi 6,4 l/100 km), je možné dodržet. Sportovní jízda si vyžádá zhruba o dva litry na každých sto kilometrů více.

Vzhledem k objemu pohonné jednotky je ibiza na silnici poměrně čilá. Problémy ji působí prudší stoupání nebo jízda v plném vytížení. Automobil začne ve stoupání rychle ztrácet rychlost a řidič musí častěji řadit. Pro běžnou jízdu na kratší vzdálenosti nebo v městském provozu je však tato motorizace přímo ideální.

Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je snadné. Posilovač řízení je však příliš účinný a tak řidič často ani neví, že drží volant v ruce. Pochvalu zaslouží podvozek, který poskytne posádce dostatek pohodlí a zároveň výborně drží zvolenou stopu.

Ibiza Stella v pětidveřové verzi s motorem 1.4 (75 k) vyjde na 323 400 Kč. Pětidveřový akční model Fresco s motorem 1.4 (75 k) stojí 348 400 Kč, tedy o 25 000 Kč více, avšak nabízí navíc výbavu v celkové hodnotě 58 100 Kč (automatická klimatizace, hliníkové ráfky 15“). Testovaný model byl ještě dovybaven rádiem, dálkově ovládaným centrálním zamykáním a elektrickým ovládáním předních oken. Takto vybavený vůz lze získat za 372 900 Kč.

Seat Ibiza 1.4 Fresco v číslech: 

Délka x šířka x výška(mm) 3953 x 1698 x 1441
Rozvor (mm) 2460
Kufr nesklopená/sklopená sedadla (l) 267/960
Objem nádrže (l) 45
Pneumatiky 195/55 R15
Motor zážehový šestnáctiventilový čtyřválec s vícebodovým vstřikováním paliva (MPi)
Objem (cm3) 1390
Max. výkon (kW/k) 55/75 při 5000 ot/min
Max. točivý moment (Nm) 126 při 3800 ot/min
Počet válců 4 v řadě
Maximální rychlost (km/h) 173
Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,2
Spotřeba město/mimo město/ kombinovaná (l/100 km) 8,8/5,2/6,4
Záruka (roky) 2
Cena základního modelu "Ibiza 1.2 Fresco 3 dv." (Kč) 319 900

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.