Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ibizy se budou vyrábět na Slovensku

  10:57aktualizováno  10:57
MADRID/BRATISLAVA - Automobilka Seat, jež je podobně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen AG, hodlá přesunout část výroby modelu Ibiza na Slovensko. Podle španělské tiskové agentury Europa Press to řekl ve čtvrtek šéf Seat Andreas Schleef na pařížském autosalónu.

Od ledna příštího roku by mělo z ramp bratislavského závodu Volkswagenu sjíždět ročně 20.000 vozů Ibiza. Jde zhruba o deset procent celkové výroby modelu, který se nyní vyrábí ve španělském závodě Martorell nedaleko Barcelony.

Schleef podle zprávy španělské agentury uvedl, že firmu k přesunutí části výroby španělského modelu na Slovensko vedla neshoda s odboráři. S jejich svazem se společnosti Seat nepodařilo obnovit kolektivní smlouvu. Mechanici ve španělském
závodu Seat odmítli pracovat více dní, čímž chtěla automobilka pokrýt poptávku po modelu.

Mluvčí Seat nebyl k zastižení, aby se ke zprávě vyjádřil, napsala agentura Reuters. 

"V rámci organizační struktury koncernu Volkswagen probíhají v současnosti analýzy kapacitního vytížení jednotlivých závodů. V této souvislosti je možné očekávat také upřesnění ve výrobních programech závodů koncernu," píše se v stanovisku, které ČTK poskytl bratislavský závod německé automobilky.

Přesunutí části výroby modelu Ibiza na Slovensko by mělo pozitivní vliv zejména na zahraniční obchod země. Produkce slovenského Volkswagenu jako největšího strojírenského podniku totiž významně ovlivňuje obchodní bilanci. Bratislavský závod nyní vyrábí model Volkswagen Polo, Golf a koncem srpna zahájil sériovou výrobou nového terénního vozu Touareg. 

V prvním pololetí letošního roku zvýšil slovenský Volkswagen tržby o necelá dvě procenta na 49,11 miliardy slovenských korun. Automobilka vyrobila za prvních šest měsíců 110.556 osobních vozidel.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.