iDnes už prodává i auta

Unikátní systém plzeňské firmy Automodul umožňující uživatelům iDNES koupit automobil prostřednictvím sítě internet již od začátku března funguje na zpravodajském serveru iDnes.
Unikátní systém plzeňské firmy Automodul umožňující uživatelům iDNES koupit automobil prostřednictvím sítě internet již od začátku března funguje na zpravodajském serveru iDnes. "Po zprovoznění databáze nejlevnějších cen benzinu v ČR a nedávném spuštění aktuálního dopravního zpravodajství je možnost nákupu automobilu prostřednictvím iDNES další službou, kterou nabízíme našim motoristickým uživatelům," uvádí Stanislav Holec, ředitel multimediální divize MAFRA. "Původní plán byl letos systém optimalizovat a prodat zhruba sto aut," sdělil ředitel firmy Automodul Ladislav Janda. Již prvních několik dnů provozu systému ukázalo, že jsme se vydali správnou cestou, protože za týden vstoupilo do databáze přes 28 tisíc originálních návštěvníků, dvě stě z nich projevilo vážný zájem o nabízené vozy a prvních šest zákazníků již do 13. března převzalo své vozy, sdělil Janda. V databázi jsou vozy, které jsou již vyrobené a nyní stojí u dealerů jednotlivých automobilových značek. "V současné době je jich přes čtyři stovky, do konce roku chceme nabídku zvýšit na tisíc až patnáct set. Kromě toho je možné v našem internetovém systému koupit vozy z předčasně ukončených leasingů a předváděcí vozy," informuje Janda. Speciální kategorií jsou ojeté automobily. Pokud si zákazníci koupí svůj vůz pomocí tohoto systému na internetu, získají oproti nákupu stejného konkrétního auta v kamenném autosalonu minimálně pětiprocentní slevu, u aut zařazených do kategorie Auto dnes může být cena snížena i o více než deset procent.

***

Zpráva mezinárodní sítě poradenských společností KPMG z počátku března uvádí, že zatímco v roce 1999 se ve světě prodalo přes internet pouhých 17 000 automobilů, za dva roky to má být již zhruba 1,3 milionu automobilů.
Zdroj: cílený průzkum KPMG mezi 103 manažery v automobilového průmyslu