IED beON

IED beON | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

IED beON: jezdíme na výlety

Ve dvou do terénu vyráží budoucí automobiloví designéři pouze s pomocí hybridního pohonu.

Turínská designérská škola IED (Istituto Europeo di Design) se letos už popáté v Ženevě prezentovala zhmotnělými pracemi svých studentů. Koncept beON Emotional Hybrid dorazil v dospělé velikosti modelu měřítka 1:1.

3,86 m dlouhé, 2,10 široké a 1,6 metru vysoké auto, kterému se už od pohledu bude nejvíc líbit v terénu, má rozvor 2,75 metru. Dvoumístný hybrid pohání elektromotor společně s klasickým spalovacím agregátem. Zvláštní hydraulické převodovky v každém z kol fungují jako sběrače energie pro elektromotor, ale zároveň také jako brzdy. Klasické kotouče a do nich zahryzlé třmeny na beONu nenajdeme.

Auto vytvořilo 19 studentů pod dohledem designéra jachet Brunswick Carstena Astheimera a Lucy Borgogna, návrháře od Pininfariny.

IED beON

IED beON


Témata: práce, zeneva07, Ženeva