Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za překročení rychlosti v Rakousku odebírají klíčky

  14:10aktualizováno  16:23
Rakouskou specialitou jsou takzvané IG-L zóny. Úseky se sníženou rychlostí kvůli omezení emisní zátěže nejsou na rakouských dálnicích novinkou. Kromě vyšších pokut však nově hrozí zákaz další jízdy.
Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační...

Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zóny mají snížit množství emisí z projíždějících vozidel (Immissionsschutzgesetz-Luft, zkratka IG-L). Pokud v daném úseku pojedete rychleji, kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě další pokuta za znečišťování životního prostředí, která je až dva tisíce eur.

Úseky IG-L

A1 Linz - Enns (13 km) - dynamický režim (dle situace)

A1 Salzburg-Nord - Knoten Walserberg (10 km) - dynamický

A2 Sinabelkirchen - Lieboch (43 km) - dynamický

A9 Deutschfeistritz - Leibnitz (49 km) - dynamický

A10 Knoten Salzburg - Golling (28 km) - dynamický

A12 Kufstein - Zirl (92 km) - permanentní režim

A12 Imst - Zams (14 km) - permanentní

A14 Feldkirch-Nord (1 km) - permanentní

Od letoška jsou pak postihy ještě drsnější. „Pokud pojedete více, než vám dovolují předpisy v IG-L zóně v Rakousku a zastaví vás za tento přečin policie, hrozí vám pokuta, ale nově i zákaz další jízdy. Policie tento zákaz řeší odebráním klíčků od vozidla nebo umístěním botičky na kolo vozidla,“ varuje výletníky, kteří nyní hlavně míří do Alp na lyžovačku Petr Vomáčka z ÚAMK.

„Prozatím zjišťujeme bližší informace. Pravomoc znehybnit auto mají mít správci silnic a dálnic, kteří dodržování povolené rychlosti v těchto úsecích kontrolují. Auto budou moci znehybnit na 24 hodin za jakékoliv překročení maximální povolené rychlosti,“ upřesňuje pro iDNES.cz Petr Vomáčka.

Maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích je 130 km/h. IG-L ovšem omezuje kvůli ekologii rychlost na 100, případně až na 80 km/h. Omezení rychlosti aktivně kontrolují policejní hlídky a je stanoveno kvůli ekologii a hluku v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí v okolí této komunikace.

Rakousko postupně zóny IG-L rozšiřuje. Policii se prý tento systém osvědčuje a nehodovost se podle sledování snížila až o 50 %.



Nejčtenější



Další z rubriky

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...

SUV z Kvasin mají speciální tajnou funkci, neví o ní ani Škodovka

Škdoa Karoq

Slovenský čtenář iDNES.cz náhodou odhalil originální funkci svého Seatu Ateca. Auto s takzvaným virtuálním pedálem,...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Najdete na iDNES.cz