Ikarusy ve sbírce Milana Jiroše zatím čekají na odstavné ploše. Brzy pro ně vznikne speciální výstavní plocha.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Z Maďarska vyjížděly jeden čas rekordní autobusy: světové jedničky v prodeji.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Ovládací prvky byly logicky seřazeny v levé části přístrojové desky.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Skutečně první autobus se samonosnou karoserií Tr3,5 (vlevo) s větším modelem Tr 5 na jedné z mála dochovaných dobových fotografií.
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Ikarus 55, další z progresivních vozů maďarského výrobce.
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Ikarus 55 se vyznačoval obdivuhodným designem a skvěle přístupným motorem v zádi.
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Milan Jiroš je uznávaná kapacita přes Ikarusy
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Husákovým dětem důvěrně známý interiér městské „harmoniky“ Ikarusu 280.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Maďarská chlouba a legendární dveře, které si pamatuje většina Husákových dětí: Autobusy Ikarus sbírá Milan Jiroš
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Zatímco dnes jsou znamení k řidiči dobře po ruce na tyčích, u Ikarusu byly na vysokém stropě. Kdo nedosáhl, měl smůlu…
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Kromě „vánočního stromečku“ z osvětlených ovladačů spousty dveří byla radost sledovat řidiče, jak se pere s pěti-, později šestistupňovou převodovkou.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Vpředu býval zákaz sezení pro děti do 12 let. Nadšení caparti si rádi pár let přidávali, aby mohli pozorovat řidiče.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Na svou dobu moderně a důsledně oddělený prostor pro řidiče
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Maďarská chlouba: autobusy Ikarus sbírá Milan Jiroš
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Původní štítek i s originální hrubkou v překladu…
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Ovládací tlačítka v autobuse Ikarus
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Ikarus 280 měli někteří za „Z80“ kvůli ne zrovna povedené grafice písma.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Sbírka autobusů Milana Jiroše - brzy z ní snad vznikne muzeum
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Notně ojetý, ale vzácný autobus: základem je Karosa řady 700, karoserie pochází od Ikarusu.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Jeden z posledních dovezených kousků sbírky Milana Jiroše pochází z Maďarska. Majitel pro něj nechat vyrobit i zakázkovou registrační značku podle té původní.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Dělené čelní sklo a ne vždy dobře sladěné stěrače jsou neodmyslitelnou součástí robustních Ikarusů 200.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Dělené čelní sklo a ne vždy dobře sladěné stěrače jsou neodmyslitelnou součástí robustních Ikarusů 200.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Ikarusy ve sbírce Milana Jiroše zatím čekají na odstavné ploše. Brzy pro ně vznikne speciální výstavní plocha.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
U nás nepříliš používaný, ale v zahraničí oblíbený autokar 256. Tento sloužil v Polsku.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Sběratel má v současnosti dvě desítky Ikarusů a chystá pro ně dokonce muzeum.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
V Maďarsku bývá vzácně k vidění zrestaurovaný vůz Tr3,5. Dodnes se jich dochovalo jen pár kousků.
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Jeden z posledních vozů s logem Ikarus je v Maďarsku licenčně vyráběný trolejbus Škoda. Nástupci Ikarusů nesou již název Modulo.
Autor: Milan Jiroš a archiv, pro iDNES.cz
Německá Setra S 8 byla v roce 1951 prvním autobusem se samonosnou karoserií moderní koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol, jak je známe dodnes. Avšak první samonosnou karoserii dostal o pár let dříve maďarský Ikarus.
Autor: Setra