Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ikona v novém. Porsche 911 Carrera je i po 48 letech stále sexy

  12:55aktualizováno  12:55
Asi nenajdeme mezi současnými automobily ikoničtější vůz, než je Porsche 911. To se od roku 1963 svým designem prakticky nezměnilo. Nová generace s interním označením 991 má premiéru na autosalonu ve Frankfurtu.

Porsche 911 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nová generace Porsche 911 Carrera stále vyzařuje stejný sportovní duch, jako prapůvodní provedení z roku 1963. Design nového modelu je věrný původním křivkám a liniím. Přestože vůz vypadá na první pohled téměř stejně jako minulé provedení z roku 2005 (inovace v roce 2009), je nová generace "devětsetjedenáctky" zcela nový vůz.

Porsche 911

Nové provedení klasického sporťáku má rozvor delší o 100 milimetrů. Vůz se tak opticky protáhl. Díky použití hliníkové slitiny se podařilo hmotnost vozu snížit o 45 kilogramů.

Výrazným designovým prvkem nové generace Porsche 911 jsou nové hlavní světlomety i svítilny pro denní svícení. Stejně tak jsou signifikantní elegantně provedené nové zadní svítilny. Nová generace sportovního kupé od Porsche má také širší zadní výsuvný spoiler.

I nová generace Porsche 911 si ponechala klasickou koncepci s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Také pohonné jednotky si zachovaly svoji tradiční konstrukci, jedná se tedy o ploché šestiválce.

Porsche 911 Carrera

V zádi nového porsche se ale nacházejí zbrusu nové "boxery". Základní provedení Carrera má motor s nižším objemem než předchůdce: 3,4 litru místo 3,6 litru u staršího provedení. Výkonnější provedení Carrara S zůstává věrné pohonné jednotce s objemem 3,8 litru.

Základní carrera poskytuje maximální výkon 258 kW. Předchozí základní "devětsetjedenáctka" poskytovala maximální výkon 254 kW. S dvouspojkovou převodovkou PDK vystřelí carrera z nuly na stovku za 4,6 sekundy, s paketem Sport Plus dokonce za 4,4 sekundy.

Může se hodit

Chtěli byste se i vy prohánět v Porsche 911? Kupte si ho na Automodul.cz.

Výkonnější Carrera S má maximální výkon 294 kW, což je o 11 kW víc než u minulé generace. S dvouspojkovou převodovku PDK zrychlí Porsche 911 Carrera S z nuly na sto za 4,3 sekundy, s paketem Sport Plus jen za 4,1 sekundy.

Spotřeba a emise nového provedení Porsche 911 se snížily až o 16 procent. Na snížení spotřeby má svůj podíl i nový elektro-mechanický posilovač řízení a systém start/stop. Mimo dvouspojkové převodovky PDK bude nové porsche nabízeno i se sedmistupňovým manuálním řazením s dlouhou "sedmičkou" pro úspornou jízdu po dálnici. Standardem jsou dvacetipalcová kola.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu u základní carrery s převodovkou PDK 8,2 litru benzinu na 100 kilometrů. Současná verze má spotřebu 9,8 litru benzinu na 100 kilometrů. Nové základní provedení bude první sportovní porsche, jehož emise CO2 nepřekročí 200 g/km. Konkrétně bude nová carrera vypouštět 194 gramů CO2 na kilometr.

Výkonnější "devětsetjedenáctka" nabídne kombinovanou spotřebu s dvouspojkovou převodovkou 8,7 litru benzinu na 100 km. To je v porovnání s předchozím modelem o 1,5 litru benzinu na 100 km méně. Emise CO2 u Carrery S jen mírně přesáhnou hranici 200 g/km. Výrobce udává emise CO2 205 g/km.

Porsche 911 Carrera

Interiér nového provedení Porsche 911 si vzal inspiraci u supersportu Carrera GT. Nabídne sportovnější posaz, zároveň působí oproti předchozímu provedení luxusněji. Přístrojový štít čítá pět kruhových ukazatelů, z nichž jeden je vyhrazen pro multifunkční displej s vysokým rozlišením. Ani nové provedení modelu 911 neupustilo od zapalování umístěného nalevo od volantu.

Sportovní novinka od Porsche se začne prodávat 3. prosince. Objednávat nové Porsche 911 ale je možné už nyní. V Německu bude základní provedení carrery stát 88 038 eur, tedy v přepočtu okolo 2,1 milionu korun. Výkonnější Carrera S bude u našich západních sousedů stát 102 436 eur, v přepočtu tedy okolo 2,5 milionu korun.

Verze s pohonem všech čtyř kol přibude později, stejně jako další odvozené modely jako je otevřená verze s plátěnou střechou nebo například model Turbo.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.