Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slavná značka Imperia se vrací s hybridním retrosporťákem

  15:01
Kdysi známá belgická značka ožívá pod novým investorem. Prvním modelem je barokně tvarované kupé s hybridním pohonem a velmi zajímavými parametry. Cena však rozhodně není lidová.
Imperia GP

Imperia GP | foto: Imperia Automobiles

Kdysi známá belgická značka Imperia byla založena už v roce 1906. Vlastní auta produkovala ještě těsně po druhé světové válce, to už pod její křídla patřila u nás asi známější belgická značka Minerva. Jenže prodeje vázly, a tak do definitivního konce v roce 1958 vyráběla Imperia licenční britské vozy Triumph TR 2 a Vanguard. Zajímavostí byl zkušební závodní okruh na střeše továrny po vzoru turínské fabriky Fiatu.

Práva na kdysi známou značku před lety koupila firma Green Propulsion, která se zabývá vývojem elektrických a hybridních dopravních prostředků. Pro Green Propulsion je pak jméno belgické automobilky docela dobrou obchodní značkou s historií a ještě navíc rozhodně s neskromným významem.

První model znovuzrozené značky má jednoduché označení GP a jeho design je poněkud nekonvenční. Místo dnes obvyklých ostrých křivek supersportů připomíná Imperia GP spíš různé americké retro-repliky či britské poválečné sporťáky. Křivky jsou velmi oblé včetně samostatných blatníků předních kol.

Čisté křivky oblé karoserie s odnímatelnou střechou nenarušují vpředu ani vzadu nárazníky, z boku naopak vynikne neobvykle mohutné žebrování krytu motoru, což je opět jasný retro prvek. Malá kabina ke sporťáku patří, ale opět překvapí malý sklon předního skla a jeho ostrý přechod do zaoblené střechy.

V ultramoderním duchu rozhodně není provedena ani kabina. Rok 2013 připomíná displej na prostředním panelu a elektronický volič rychlostí místo klasické řadící páky. Jinak by interiér klidně mohl vzniknout před dvaceti lety. A příliš tomu nepomáhá ani všudypřítomná kůže, kterou je potažená i celá palubní deska.

Imperia GP

Ale vzhled není to hlavní, čím chce novodobá Imperia GP zaujmout. To podstatné se totiž skrývá pod kapotou. Hybridní pohon obstarává drobnější turbomotor o objemu 1,6 litru, původem od BMW. Výkon je naladěn na 147 kW, což by samo o sobě pro 1 200 kilogramů těžké auto nebylo úplně špatné. Jenže Imperia k tomu přidává i elektromotor s výkonem 110 kW. Impozantní je i točivý moment: spalovací motor má maximum 260 Nm, elektromotor pak dokonce 350 Nm.

Na stovku se Imperia dostane za čtyři sekundy. Maximální rychlost ovšem už tak impozantní není. S ohledem na kapacitu akumulátorů je omezena na 216 kilometrů za hodinu.

Akumulátory pojmou 11 kWh energie, nabíjení trvá čtyři hodiny a čistě na elektrický pohon auto ujede 60 kilometrů. Výrobce udává spotřebu 11,5 kWh elektřiny a 1,9 litru benzinu na sto kilometrů. Přepočteno na peníze: 1 kWh stojí v Česku pro domácnosti do pěti korun, litr benzinu je dnes přibližně za 37 korun, takže sto kilometrů v imperii vyjde na přibližně 130 korun. To odpovídá "benzinové" spotřebě asi 3,5 litru.

A to je vcelku slušný výkon s ohledem na dynamické schopnosti auta. Nelze však očekávat, že stejná spotřeba bude platit i při plném využití nabízené dynamiky.

Imperia GP

Plány firmy Green Propulsion jsou zatím poměrně skromné. V první fázi plánuje vyrobit 50 kusů modelu Imperia GP First Edition v uvedené specifikaci za ceníkovou cenu 125 tisíc eur, což je v přepočtu přes tři miliony korun. Později se má do výroby dostat i levnější varianta, která bude zhruba o 800 tisíc korun levnější. Bližší podrobnosti o dostupnější verzi ovšem výrobce zatím neuvádí. Do budoucna se plánuje roční produkce až 200 vozů.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...