Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský index spolehlivosti: první Chevrolet, Škoda nejlepší z Evropy

aktualizováno 
Britská pojišťovací společnost Warranty Direct, která poskytuje spotřebitelské záruky, sestavuje ze svých dat žebříček spolehlivosti aut. Ten kromě počtu závad zohledňuje i náklady na opravy a další faktory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: GTÜ

Warranty Direct se specializuje na pojišťování mechanických závad automobilů, kterým skončila výrobcem poskytovaná záruka. Firma pojišťuje tří až desetileté vozy a prakticky tak zákazníkům poskytuje rozšířenou záruku.

Ze svých dat o závadách pak sestavuje index spolehlivosti, který zveřejňuje na internetových stránkách reliabilityindex.com. Index se počítá poměrně složitým způsobem a jeho součástí je kromě počtu závad na voze také cena opravy, doba, kterou auto kvůli závadám stráví mimo silnici, průměrný věk a nájezd vozů. Tato data tak mají velmi blízko k reálnému provozu a mají často větší vypovídací hodnotu než jiné statistiky, které vycházejí například jen z počtu závad.

Index spolehlivosti

Index spolehlivosti sestavuje pojišťovna Warranty Direct podle svých statistik. Index hodnotí nejen počet závad, ale i cenu opravy, dobu, kterou aut stráví mimo silnice, průměrný věk a nájezd vozů.

Žebříček značek

Žebříček 100 nejlepších modelů

Automobilky podle průměrných nákladů na opravy

Některý vůz se totiž sice může rozbít třeba jen jednou, ale oprava je velmi drahá. Pak na tom logicky bude lépe vůz třeba se čtyřmi, ale jen drobnými závadami. V žebříčku tak najdeme i některé poměrně překvapivě umístěné vozy a vcelku logicky mají trochu problém prémiové značky. U nich totiž opravy vždy vycházejí dráže a tak je jejich index spolehlivosti horší než u běžných aut.

Asie na vrcholu

Mezi značkami možná trochu překvapivě vede Chevrolet. To dokazuje vzestup kvality především korejských vozů této značky. Druhé místo patří Hondě, třetí Suzuki. Čtvrtou příčku obsazuje tradičně spolehlivá Toyota, následují Hyundai, Lexus a Subaru. Prvních sedm míst je tedy vyhrazeno pouze japonským a korejským automobilkám.

První evropskou značkou v žebříčku je na osmém místě Škoda. Za ní ještě následuje opět korejská Kia, desátý je Smart. Dobře si vedou i Ford, Citroën a Fiat, které jsou těsně za první desítkou se stejným skóre jako Smart. Tradiční evropské prémiové automobilky tvoří blok až v druhé polovině třetí desítky. Volvo je 25., hned za ním následují BMW, Jaguar, Saab, Audi a Mercedes a jsou tak povážlivě blízko úplně posledním pozicím.

Těch je v žebříčku 36 a poslední místo patří specialistovi na terénní auta, značce Land Rover. Těsně před ním je rival Jeep, třetí od konce Alfa Romeo. Nelichotivé 33. místo patří Porsche, které se jinak v tradičních anketách spolehlivosti umisťuje hodně vysoko. Je to známka toho, že když už se na Porsche něco rozbije, bude to pořádně drahé.

Mohlo by vás zajímat

Sháníte spolehlivé auto? Vyberte si na Automodul.cz.

Mezi jednotlivými modely si vítězství připsala Toyota Corolla, následovaná Suzuki Alto a Hondou HR-V. Potěší čtvrté místo Fordu Fiesta, desátý je Peugeot 207. Žebříček podle modelů jasně ukazuje výhodu malých aut, u kterých jsou opravy levnější. Proto možná hodně překvapí osmé místo Lexusu IS nebo dvanácté Mazdy MX-5. Nejspolehlivější škodovkou je Octavia na 38. místě z celkem 250 hodnocených modelů.

Na stránkách indexu si můžete nechat zobrazit detaily jednotlivých modelů a konkrétně třeba zjistit, které závady daný vůz trápí nejvíce. Tak třeba velmi spolehlivá Mazda MX-5, pokud už trpí závadou, bude to nejspíš elektrický problém. Ten může za téměř 73 % všech výletů tohoto roadsteru do servisu namísto na točité silničky. Elektrika může za nejvíce problémů i u octavie, ale v jejím případě je to jen třetina, další závady už jsou relativně rovnoměrně rozloženy.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz