Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský index spolehlivosti: první Chevrolet, Škoda nejlepší z Evropy

aktualizováno 
Britská pojišťovací společnost Warranty Direct, která poskytuje spotřebitelské záruky, sestavuje ze svých dat žebříček spolehlivosti aut. Ten kromě počtu závad zohledňuje i náklady na opravy a další faktory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: GTÜ

Warranty Direct se specializuje na pojišťování mechanických závad automobilů, kterým skončila výrobcem poskytovaná záruka. Firma pojišťuje tří až desetileté vozy a prakticky tak zákazníkům poskytuje rozšířenou záruku.

Ze svých dat o závadách pak sestavuje index spolehlivosti, který zveřejňuje na internetových stránkách reliabilityindex.com. Index se počítá poměrně složitým způsobem a jeho součástí je kromě počtu závad na voze také cena opravy, doba, kterou auto kvůli závadám stráví mimo silnici, průměrný věk a nájezd vozů. Tato data tak mají velmi blízko k reálnému provozu a mají často větší vypovídací hodnotu než jiné statistiky, které vycházejí například jen z počtu závad.

Index spolehlivosti

Index spolehlivosti sestavuje pojišťovna Warranty Direct podle svých statistik. Index hodnotí nejen počet závad, ale i cenu opravy, dobu, kterou aut stráví mimo silnice, průměrný věk a nájezd vozů.

Žebříček značek

Žebříček 100 nejlepších modelů

Automobilky podle průměrných nákladů na opravy

Některý vůz se totiž sice může rozbít třeba jen jednou, ale oprava je velmi drahá. Pak na tom logicky bude lépe vůz třeba se čtyřmi, ale jen drobnými závadami. V žebříčku tak najdeme i některé poměrně překvapivě umístěné vozy a vcelku logicky mají trochu problém prémiové značky. U nich totiž opravy vždy vycházejí dráže a tak je jejich index spolehlivosti horší než u běžných aut.

Asie na vrcholu

Mezi značkami možná trochu překvapivě vede Chevrolet. To dokazuje vzestup kvality především korejských vozů této značky. Druhé místo patří Hondě, třetí Suzuki. Čtvrtou příčku obsazuje tradičně spolehlivá Toyota, následují Hyundai, Lexus a Subaru. Prvních sedm míst je tedy vyhrazeno pouze japonským a korejským automobilkám.

První evropskou značkou v žebříčku je na osmém místě Škoda. Za ní ještě následuje opět korejská Kia, desátý je Smart. Dobře si vedou i Ford, Citroën a Fiat, které jsou těsně za první desítkou se stejným skóre jako Smart. Tradiční evropské prémiové automobilky tvoří blok až v druhé polovině třetí desítky. Volvo je 25., hned za ním následují BMW, Jaguar, Saab, Audi a Mercedes a jsou tak povážlivě blízko úplně posledním pozicím.

Těch je v žebříčku 36 a poslední místo patří specialistovi na terénní auta, značce Land Rover. Těsně před ním je rival Jeep, třetí od konce Alfa Romeo. Nelichotivé 33. místo patří Porsche, které se jinak v tradičních anketách spolehlivosti umisťuje hodně vysoko. Je to známka toho, že když už se na Porsche něco rozbije, bude to pořádně drahé.

Mohlo by vás zajímat

Sháníte spolehlivé auto? Vyberte si na Automodul.cz.

Mezi jednotlivými modely si vítězství připsala Toyota Corolla, následovaná Suzuki Alto a Hondou HR-V. Potěší čtvrté místo Fordu Fiesta, desátý je Peugeot 207. Žebříček podle modelů jasně ukazuje výhodu malých aut, u kterých jsou opravy levnější. Proto možná hodně překvapí osmé místo Lexusu IS nebo dvanácté Mazdy MX-5. Nejspolehlivější škodovkou je Octavia na 38. místě z celkem 250 hodnocených modelů.

Na stránkách indexu si můžete nechat zobrazit detaily jednotlivých modelů a konkrétně třeba zjistit, které závady daný vůz trápí nejvíce. Tak třeba velmi spolehlivá Mazda MX-5, pokud už trpí závadou, bude to nejspíš elektrický problém. Ten může za téměř 73 % všech výletů tohoto roadsteru do servisu namísto na točité silničky. Elektrika může za nejvíce problémů i u octavie, ale v jejím případě je to jen třetina, další závady už jsou relativně rovnoměrně rozloženy.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.