V Indii vyprali veyron na devadesát. Místo čtyř turb má čtyři válce

  14:00
Bugatti Veyron je drahé zboží, respektive extrémně drahé zboží. Lidovou variantu tohoto supersportu se pokusili postavit v Indii. Karoserie připomínající originál sedí na podvozku starého Suzuki. Auto vypadá jako veyron vypraný na 90 stupňů. Poněkud se totiž srazil.
Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz

Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz | foto: SF Carz

Různé repliky supersportovních aut se po světě objevují docela často. Od precizních kopií s výkonnými motory až po různé amatérské stavby, které většinou vzbuzují posměch. Indický Veyron patří někam doprostřed. Při pohledu na něj se usmějete, na druhou stranu je celý projekt docela precizně zpracovaný a rozhodně mu nelze upřít nápad.

Auto postavila indická firma SF Carz z Hajdarabádu. Projekt vedl Shanawaz Khan, který je i majitelem auta. Stavba trvala 18 měsíců a vedle Khana na autě pracovalo několik dalších techniků.

Pokud prý bude ze strany zákazníků zájem, dokáže firma auto vytvořit na zakázku, a to jak z nového auta, tak i ze staršího vozu zákazníka. Náklady na přestavbu však autor nezveřejnil. Ovšem úplně levná záležitost to asi nebyla.

Originální Veyron pohání obří osmilitrový šestnáctiválec, dopovaný čtveřicí turbodmychadel. Indická napodobenina se musí spokojit s výrazně slabším motorem, protože originál z veyronu by pravděpodobně zabral většinu auta. Repliku tak pohání čtyřválec Suzuki o objemu 1,3 litru a výkonu 84 koní (62 kW). Originál od Bugatti má 1 001 a v některých verzích i 1 200 koní. 

Tady je test Top Gearu. Veyron bere dech!

20. března 2013

Replika je postavená na podvozku Maruti Esteem, což je v Indii oblíbený sedan, který docela známý i u nás. Není to totiž nic jiného, než sedan z předchozí generace Suzuki Swift. Tedy auto na hony vzdálené bugatti, respektive na hony vzdálené myšlence jakéhokoliv sportovního auta.

Replika Bugatti Veyron na podvozku Maruti od firmy SF Carz

Výsledek tak připomíná veyrona, který prošel dlouhým pracím procesem na vysokou teplotu a další sražení přineslo sušení. Ale na druhou stranu se musí autorům přiznat, že se s přenesením tvarů supersportu na podvozek malého sedanu popasovali docela dobře. Za pozornost stojí detailně propracovaný průhled na motor, křídlo, linie karoserie nebo přední i zadní partie.

Maruti je indická značka, která patří koncernu Suzuki a pod značkou Maruti vyrábí nám více či méně známé modely Suzuki. V Evropě se kdysi prodával malý model Maruti 800, což bylo malé Suzuki Alto. I dnešní alto, které patří k nejmenším autům na českém trhu, vyrábí indická fabrika nedaleko Dillí.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...